Surcaj parkir Touch n Go di 93% lokasi telah dihapus

Surcaj parkir Touch n Go di 93% lokasi telah dihapus

Surcaj tambahan ke atas ruang parkir jika menggunakan Touch n Go untuk membayar adalah perkara yang mungkin sukar untuk difahami rasionalnya sebelum ini. Bagaimanapun TnG memaklumkan akan memansuhkan sepenuhnya surcaj berkenaan dalam suku pertama tahun ini. Terbaru, perkara itu kini ada perkembangan yang akan menyenangkan ramai orang.

Salam sidang media pelancaran maya berkaitan produk pelaburan baru GO+ TnG eWallet, CEO TnG Group, Effendy Shahul Hamid mendedahkan bahawa daripada 662 lokasi di Malaysia yang menerima kad TnG untuk kaedah bayaran parkir, sejumlah 620 lokasi telah dimansuhkan surcaj berkenaan. Ini melibatkan 93% lokasi keseluruhan yang ada TnG yang tidak lagi mengenakan surcaj.

“Saya sangat gembira untuk menyatakan, menjelang penghujung suku pertama tahun ini, kami akan memansuhkan keseluruhan surcaj. Ia memerlukan inovasi dan pengorbanan dari pihak kami, tetapi itulah perkara yang betul untuk dilakukan,” ujarnya.

Surcaj berkenaan, biasanya pada kadar 10%, adalah kesan daripada tanggungjawab kontrak antara TnG dan pengendali tempat letak kereta dengan dua sistem parkir. Dimaklumkan selepas ini, bagi kontrak akan datang atau pembaharuan kontrak yang terlibat, ia tidak lagi akan melibatkan keperluan surcaj.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required