Toyota Rush kini dengan warna Merah Metalik, ganti Hijau Gelap Metalik, harga kekal sama RM88k-RM92k

Toyota Rush kini dengan warna Merah Metalik, ganti Hijau Gelap Metalik, harga kekal sama RM88k-RM92k

Selepas pelancaran Perodua Aruz, macam kurang kita dengar pasal kembarnya, Toyota Rush kan? Rush masih dijual dalam barisan model yang ditawarkan oleh UMW Toyota Motors, dan terbaharu ia hadir dengan warna baharu Merah Metalik. Warna ini menggantikan pilihan warna Dark Green Metallic (atau Amazon Green pada Aruz) yang tidak lagi berada dalam brosur.

Tiada sebarang perubahan harga pada Rush, dan ia kekal dijual pada harga bermula RM88,314 untuk model 1.5E hingga RM91,885 untuk varian 1.5S. Harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan tanpa insuran serta pengecualian cukai jualan (SST) sehingga 1 Jun 2021. Ia juga kekal dilindungi waranti selama lima tahun tanpa had perbatuan.

Juga tiada sebarang kemaskini kelengkapan dibuat, di mana kedua-dua varian Rush menerima lampu hadapan dan belakang LED, rim aloi 17-inci dua-tona, kit badan “R-Blade” bersama serlahan perak, sistem kunci pintar bersama butang penghidup enjin, pendingin hawa tunggal automatik bersama motor penghembus kabin belakang serta pembaca SmartTag bina dalam.

Toyota Rush kini dengan warna Merah Metalik, ganti Hijau Gelap Metalik, harga kekal sama RM88k-RM92k

Warna Dark Green Metallic yang tidak lagi ditawarkan

Ia juga dilengkapkan dengan skrin sesentuh untuk sistem infotainmen bersaiz 6.8-inci bersama fungsi screen mirroring (masih tida Apple CarPlay dan Android Auto), enam pembesar suara, sistem kamera 360-darjah, dan juga kamera perakam digital (dashcam). Model tertinggi 1.5S menerima tambahan perincian seperti lampu kabus hadapan, upholsteri kulit (termasuk roda stereng) dan juga butang pelbagai fungsi pada roda stereng.

Manakala untuk keselamatan pula, kedua-dua varian dibekalkan dengan enam-beg udara dan juga kawalan kestabilan elektronik. Model tertinggi 1.5S pula menerima tambahan fungsi sistem brek kecemasan automatik, amaran pergerakan kehadapan serta kawalan salah aplikasi pedal.

Sistem mekanikal juga masih sama di mana Rush digerakkan dengan enjin 1.5 liter Dual VVT-i empat silinder NA berkuasa 105 PS dan tork maksima 136 Nm, digandingkan dengan kotak gear empat kelajuan automatik bagi memacu roda hadapan. Perodua Aruz dan Toyota Rush kedua-duanya dipasang di kilang Perodua Manufacuring (PMSB), dan mungkin selepas ini Aruz juga akan menerima warna merah yang sama.

GALERI: Toyota Rush 1.5S

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required