Vespa Primavera Pic Nic 150 tiba di Malaysia – terhad 39 unit, enjin i-GET 150 cc 12.7 hp, harga RM19,900

Vespa Primavera Pic Nic 150 tiba di Malaysia – terhad 39 unit, enjin i-GET 150 cc 12.7 hp, harga RM19,900

Pengedar rasmi motosikal Vespa di Malaysia, Didi Resources Sdn Bhd telah memperkenalkan model baru Primavera Pic Nic 150 untuk pasaran, yang dijual dalam jumlah terhad 39 unit pada harga RM19,900 tidak termasuk insurans. Tiga pilihan warna disediakan iaitu Grey Materia, White Innocenza atau Green Relax.

Model ini diterapkan dengan konsep berkelah, di mana ia dilengkapi dengan tali pengikat warna beige pada rak barangan hadapan dan belakang, serta penggunaan kemasan warna coklat pada tempat duduk dan pemijak kaki. Rim 12 inci pada model ini kemudiannya diwarnakan putih.

Menambah lagi keunikannya, Primavera Pic Nic 150 ini dipasang dengan lencana jenamanya pada bahagian panel dalam dan tag bendera Itali pada tempat duduk. Istimewa bagi model pasaran Malaysia ini, ia didatangkan terus dengan dua aksesori asli Vespa iaitu kotak barangan belakang serta alas lantai yang boleh diletakkan di rak barangan hadapan.

Vespa Pic Nic 150 ini menggunakan asas daripada Primavera 150, bermakna ia dikuasakan oleh enjin iGET empat strok satu silinder suntikan bahan api 154.8 cc bersama padanan transmisi CVT, mampu menghasilkan kuasa 12.7 hp pada 7,750 rpm dan 12.8 Nm tork pada 6,500 rpm.

Kelengkapan lain juga adalah sama, termasuk rim 12 inci depan dan belakang, brek cakera hadapan dan dram di belakang, tangki bahan api lapan liter, badan dibuat daripada besi, suspensi monoshock depan dan belakang serta tinggi tempat duduk 790 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required