Optimus Prime Robosen edisi terhad – transform sendiri guna arahan suara, buat pelbagai aksi

Optimus Prime Robosen edisi terhad – <em>transform</em> sendiri guna arahan suara, buat pelbagai aksi

Saya pasti, ini bukan hanya impian kanak-kanak, ini sebenarnya impian ramai ‘bapak-bapak budak’ diluar sana – mempersembahkan, Optimus Prime dari Robosen yang betul-betul robot, boleh bertukar dari lori ke bentuk robot atau sebaliknya dan bergerak sendiri!

Robosen menghasilkan Optimus Prime ini dalam jumlah terhad (tidak disebutkan jumlah spesifik) dengan lesen rasmi dari Hasbro, dan ia tampil dalam bentuk yang paling digemari ramai serta menggamit kenangan kanak-kanak ramai orang dewasa iaitu Optimus Prime asli dari siri Generation 1 (G1).

Optimus Prime Robosen ini mempunyai arahan suara yang boleh diaktifkan dengan menyebut “Hey, Optimus Prime”, dan kemudian ia akan menyahut dengan suara sebenar Optimus Prime yang direkodkan oleh Peter Cullen. Selepas ia bertukar dari bentuk lori ke robot, Optimus Prime ini akan berdiri dengan nampak seakan ‘bernafas’ serta bersedia untuk bertempur.

Secara standard, Optimus Prime ini sudahpun diset dengan 25 pergerakan atau aksi yang boleh dibuat dengan menggunakan arahan suara. Selain dari menggunakan arahan suara, Optimus Prime ini turut boleh dikawal menggunakan aplikasi mudah alih.

Lebih banyak aksi yang boleh anda lakukan menggunakan aplikasi berkenaan. Robosen telah pun menyiapkan banyak pergerakan dalam aplikasi berkenaan, dan ia akan ditambah dari masa ke masa yang boleh anda muat naik pada masa hadapan. Tak cukup dengan itu, anda juga boleh memprogramkan sendiri pergerakan yang anda inginkan menerusi aplikasi tersebut.

Menurut Robosen, robot ini dibuat menggunakan material-material premium dan terdiri dari lebih dari 5,000 komponen. Optimus Prime berkenaan mempunyai ketinggian 19-inci. Ia juga dibekalkan dengan 27 motor servo bagi menggerakkan sendi-sendi badan, yang menerima arahan dari 60 mikrocip.

“Kami sama-sama gembira dengan kerjasama ini! Dalam usaha berterusan kami bagi meningkatkan permainan berjenama, inovasi canggih Robosen dalam robotik, akan membolehkan peminat kami menghidupkan watak Transformers kegemaran mereka dengan cara yang tidak pernah dicapai sebelum ini dalam koleksi, ”kata Casey Collins, pengurus besar dan naib presiden senior Hasbro.

Tempahan Optimus Prime Robosen ini terus dibuka di laman Hasbro Pulse selepas ia didedahkan minggu lalu, dijual pada harga USD699.99 (RM2.9k) – dalam bentuk apa sekalipun, Optimus Prime G1 memang tak pernah murah. Walau bagaimanapun, menerusi tinjauan kami di laman berkenaan, Optimus Prime Robosen ini sudah pun habis dijual.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required