Honda SUV e:prototype didedah di Auto Shanghai – petunjuk model EV akan dilancar di China pada 2022

Honda SUV e:prototype didedah di Auto Shanghai – petunjuk model EV akan dilancar di China pada 2022

Pameran Auto Shanghai 2021 sedang berlangsung di China, dan Honda telah menggunakannya untuk memperkenalkan sebauh SUV baru, e:prototype, yang memberi petunjuk awal kepada sebuah model elektrik penuh yang akan dijual di negara itu pada tahun 2022. Menurut Honda, dalam masa lima tahun, mereka akan memperkenalkan 10 model EV di China dan ini adalah yang pertama.

Sekali imbas, SUV ini nampak seperti evolusi daripada model SUV e:concept yang didedahkan pada tahun 2020 waktu Beijing Motor Show, tetapi ia kini kelihatan seperti sudah lebih bersedia untuk memasuki fasa produksi.

Lampu memainkan peranan penting dalam penampilan sesebuah kenderaan, dan pada model ini, anda boleh melihat jalur LED nipis di bahagian hadapan hampir bersambung di tengah dan logo di bawahnya juga menyala. Di sebalik logo itu adalah panel yang boleh dibuka untuk tempat mengecas.

Cermin sisi jenis nipis serta pembuka pintu jenis tenggelam mungkin tidak akan dibawa kepada model produksi, tetapi bagi pintu belakang, ia menggunakan pembuka yang berada di hujung cermin, seperti HR-V baru. Malah, kalau kita lihat secara keseluruhan juga SUV konsep ini mempunyai banyak aura seperti HR-V 2022.

Perincian penggerak SUV ini masih belum diberitahu, tetapi Honda ada menyatakan ia akan mendapat sistem Honda Connect generasi ketiga, yang juga akan diperkenalkan kepada model Honda lain secara berperingkat bermula pertengahan tahun ini. Sistem kuasa AI ini boleh menyediakan pelbagai servis sambungan termasuk kepada kelengkapan pintar di rumah, beli-belah atas talian serta kunci pintar menggunakan telefon bimbit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required