Nissan X-Trail 2021 didedah untuk China – 204 PS/300 Nm, 1.5L VC-Turbo, Eropah dapat e-Power pada 2022

Nissan X-Trail 2021 didedah untuk China – 204 PS/300 Nm, 1.5L VC-Turbo, Eropah dapat e-Power pada 2022

Hampir setahun selepas Nissan Rogue diperkenalkan di Amerika Syarikat, SUV famili saiz sederhana itu akhirnya memakai lencana X-Trail. Model generasi ke-empat ini telah pun diperkenalkan dalam pertunjukan automotif Auto Shanghai yang sedang berlangsung.

Walau bagaimana pun, ada perbezaan di bawah bonetnya, di mana X-Trail untuk pasaran China diberikan enjin baharu 1.5 liter pengecas turbo empat-silinder bagi menggantikan unit 2.5 naturally-aspirated. Ini merupakan penjana kuasa yang pertama di China yang juga menggunakan teknologi variable compression (VC-Turbo) untuk memberikan prestasi yang tinggi dan penggunaan bahan api yang rendah – yang pertama kali digunakan untuk enjin 2.0 liter bagi model Nissan dan Infiniti di USA.

Enjin tersebut mampu menghasilkan 204 PS dan tork 300 Nm (dengan lencana VC-Turbo 300) dan dipadankan dengan Xtronic CVT yang dipertingkatkan bersama nisbah yang lebih lebar dan kapasiti tork lebih tinggi, serta sistem pacuan semua-roda 4×4-i generasi-kedua. Penggunaan bahan api dianggarkan sekitar 5.8 liter bagi setiap 100 km.

Nissan X-Trail 2021 didedah untuk China – 204 PS/300 Nm, 1.5L VC-Turbo, Eropah dapat e-Power pada 2022

Selain itu, X-Trail membawakan penggayaan Rogue, termasuklah gril V-motion yang besar, lampu utama LED terpisah, lampu belakang yang nipis, dan rekaan “bumbung terapung”. Di dalamnya, ia menampilkan rekaan papan pemuka melintang, konsol tengah yang lebar dan rendah dan tuil gear elektronik, serta paparan instrumen digital 12.3-inci dan paparan utama 10.8-inci.

Malahan, pembeli di China juga menerima skrin sesentuh infotainmen 12.3-inci yang besar berbanding paparan NissanConnect sembilan-inci di USA. Nissan juga telah mempertingkatkan fungsi pemanduan semi-autonomous ProPilot, kawalan suhu automatik tiga-zon dan penyingkiran bunyi bising aktif.

Nissan X-Trail 2021 didedah untuk China – 204 PS/300 Nm, 1.5L VC-Turbo, Eropah dapat e-Power pada 2022

X-Trail ini akan dijual di China pada separuh kedua tahun ini. Nissan juga telah mengumumkan model ini akan dijual di Eropah, tetapi ia akan tiba di benua berkenana pada musim panas 2022.

Walau pun terpaksa menunggu agak lama, pembeli di Eropah bakal menerima penjana kuasa elektrik e-Power. Namun buat masa ini, perinciannya masih belum didedahkan, tetapi mungkin sama dengan sistem yang terdapat pada Qashqai baharu, yang menampilkan motor elektrik berkapasiti 140 kW (190 PS) dan enjin 1.5 liter dengan hamburan 156 PS untuk mengecas bateri. Sistem pacuan-semua roda juga bakal ditampilkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required