Honda Civic 2022 akan pamer rekaan dalaman ringkas

Honda Civic 2022 akan pamer rekaan dalaman ringkas

Ruang dalaman kenderaan Honda sejak dulu memang direka dengan tumpuan terhadap manusia dan penggunaannya. Dan, untuk model akan datang, seperti Civic 2022, aspek berkenaan akan diberikan pembaharuan, menjadikan fokusnya “memaksimumkan manusia dan minimumkan jentera” — memanfaatkan ruangnya lebih untuk kesenangan penumpang dan mengurangkan bahagian-bahagian mekanikal. Ia menjadi falsafah rekaan terbaru Honda, dengan menjadikan keringkasan sebagai teras utama.

Pengalaman pengguna akan dipertingkatkan lagi oleh keringkasan dengan menghapuskan sisi yang merumitkan, misalnya pengurangan keserabutan visual serta menerapkan elemen seperti rekaan tiang lebih kurus, bahagian terbuka papan pemuka yang lebih rendah dan bukaan kaca yang lebih luas untuk memaksimumkan penglihatan terhadap jalan raya dan persekitaran.

“Keringkasan dalam rekaan memerlukan bukan hanya falsafah yang jelas, tetapi juga disiplin terhadap pengalaman pengguna. Ada pereka yang bertugas dengan jenama lain mengatakan mereka terilham dengan rekaan ringkas dengan tumpuan terhadap manusia yang ada pada model lama Honda. Jadi, kami bawakannya semula,” jelas Ketua Pereka Ruang Dalaman, Honda Amerika Syarikat, Jonathan Norman.

Selebihnya, komponen lain dari falsafah yang sama merujuk kepada aspek lain yang lebih subjektif, seperti personaliti, perwatakan dan kecantikan. Dalam masa yang sama, semua ini menyumbang untuk mengukuhkan lagi nilai tumpuan terhadap manusia melalui orientasi ringkas, bersih dan horizontal.

Luahan semua ini dapat dilihat misalnya pada perincian rekaan yang spesifik, seperti pada tombol gear, atau bahkan pada karekteristik material yang digunakan dalam kabin yang turut akan dibezakan pada setiap model dalam barisan kenderaan Honda akan datang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required