Geely Icon edisi musim bunga diperkenal – varian Koi dan Blazing Love, 1.5L Turbo dengan hibrid ringkas

Geely Icon edisi musim bunga diperkenal – varian Koi dan Blazing Love, 1.5L Turbo dengan hibrid ringkas

Setelah dua tahun berada dalam pasaran (China), Geely Icon kini diberikan pembaharuan demi memastikan ia terus segar. SUV kompak tersebut telah diperkenalkan dalam dua versi baru bertemakan musim bunga dan dinamakan sebagai Koi serta Blazing Love. Kedua-duanya menggunakan asas daripada varian paling tinggi i9 hibrid ringkas.

Versi Blazing Love adalah yang menggunakan warna kelabu kebiruan, dengan bumbung yang berwarna hitam. Bagi menambahkan serinya, gril Expanding Cosmos di hadapan mendapat jalur warna turqoise sementara di bahagian tepi pintu pula terdapat jalur berwarna oren.

Beberapa bahagian lain turut mendapat kemasan oren, termasuk bawah bampar hadapan, rim, side skirt serta tepi tingkap. Konsep warna ini terus digunakan di bahagian dalam, dengan warna utamanya adalah kelabu, sementara kemasan oren digunakan pada peletak tangan, permukaan papan pemuka bahagian penumpang, tombol gear dan tempat duduk.

Varian Koi pula dicat warna merah terang dengan bumbung serta cermin sisi yang berwarna putih demi mendapatkan persamaan seperti ikan Koi. Selain plastik berwarna hitam, beberapa bahagian di luar menggunakan kemasan berwarna perak.

Bahagian dalam versi Koi ini lebih terang kerana keseluruhan tempat duduknya berwarna merah dan beberapa bahagian utama lain juga dibalut kulit merah, termasuk roda stereng. Perinciannya ditambah lagi dengan sulaman emas ukiran pada tombol gear seperti cop tradisional China.

Kedua-dua model keluaran khas ini dilengkapi dengan sistem bantuan pemandu yang termasuk Autonomous Emergency Braking, kemampuan pemanduan semi autonomous Level 2 dan bantuan letak kereta jarak jauh tanpa pemandu. Kuasa penggerak datang daripada enjin tiga silinder turbo 1.5 liter yang mampu menghasilkan 174 hp dan 255 Nm tork, bersama bantuan sistem hibrid ringkas 48 volt untuk menghasilkan kuasa keseluruhan 188 hp dan 300 Nm tork.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required