Honda CB150R Streetfire 2021 diperkenal di Indonesia

Honda CB150R Streetfire 2021 diperkenal di Indonesia

Model Honda CB150R yang sudah berada di pasaran Indonesia sejak tahun 2012 telah diberikan pembaharuan dengan pengenalan model pengganti barunya. CB150R Streetfire 2021 kini tampil lebih moden dengan rekaan yang semakin menghampiri “naked big bike” dan semua lampunya menggunakan unit LED.

Peningkatan utama lain, yang boleh dilihat terus kerana warna emasnya yang terang adalah fork hadapan, di mana ia menggunakan unit upside down (USD) yang dikatakan memberi pengendalian lebih mantap. Ini adalah unit daripada Showa berdiameter 37 mm, manakala di belakang menggunakan monoshock dengan pelarasan pra beban.

Bahagian lain yang dipertingkat adalah termasuk tangki bahan api lebih besar (12 liter), cakera brek hadapan dan belakang yang beralun, panel meter digital hampir sama seperti CB150R serta pemegang jenis tapered yang dapat memberikan keseimbangan antara keselesaan menunggang dan gaya sporty.

Enjin model ini masih lagi sama, iaitu unit satu silinder suntikan bahan api DOHC 149.16 cc, bersama gabungan kotak gear enam kelajuan, mampu menghasilkan kuasa 16.9 PS pada 9,000 rpm dan 13.8 Nm tork pada 7,000 rpm. Berat keseluruhan motosikal naked ini adalah 134 kg.

CB150R Streetfire ditawarkan pada harga bermula 29.7 juta rupiah (RM8,563) untuk versi biasa dan 30.7 juta rupiah (RM8,852) untuk versi Special Edition (SE) yang hadir dalam tiga warna khas iaitu Fury Matte Red, Raptor Matte Black dan Armored Matte Grey. Tiada sistem brek ABS pada model ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required