Honda Malaysia serah City RS kepada Invest Melaka

Honda Malaysia serah City RS kepada Invest Melaka

Bulan lalu, Honda Malaysia telah menyerahkan seunit City RS e-HEV hybrid kepada Invest Melaka Berhad (IMB). Penyerahan kenderaan itu, dibuat dengan kerjasama syarikat perkongsian kereta Socar, bersempena dengan sambutan ulang tahun ke-50 Melaka State Development Corporation (PKNM).

Kereta terbabit diserahkan oleh Presiden dan COO Honday Malaysia Sarly Adle Sarkum kepada CEO IMB Tuan Haji Ramli Mohd Ali dalam majlis yang berlangsung di Menara MITC, Melaka. Majlis berkenaan turut disaksikan oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Haji Sulaiman Md Ali yang juga merupakan jemaah eksekutif negeri.

“Bagi pihak Honda Malaysia, kami berbesar hati dapat menjadi sebahagian daripada meraikan Invest Melaka Berhad dan berpeluang menyumbang kepada perkembangan industri automotif tempatan. Kami komited untuk pasaran Malaysia dan pertumbuhan industri automotif di sini. Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada kerajaan Malaysia, kerajaan Melaka, Invest Melaka Berhad dan semua pelanggan kerana terus memberikan kepercayaan kepada kami,” ujar Sarly.

Honda memulakan operasi di kilang Pegoh, Melaka pada tahun 2003, dan barisan produksi kedua telah ditambah pada tahun 2014. Buat masa ini, kapasiti pengeluaran mampu mencecah 100,000 unit kenderaan setahun dan fasiliti ini juga mempunyai 2.1 km trek ujian, fasiliti R&D, dan juga beberapa pusat pemeriksaan sebelum penghantaran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required