PKP 3.0: Rentas negeri dan daerah dilarang di seluruh negara bermula 10 Mei hingga 6 Jun ini – Ismail Sabri

PKP 3.0: Rentas negeri dan daerah dilarang di seluruh negara bermula 10 Mei hingga 6 Jun ini – Ismail Sabri

Nampaknya tak kira anda berada dalam kawasan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) atau Perintah Kawalan Pergerakan Diperketat (PKPD), pergerakan rentas daerah adalah dilarang sama sekali ketika sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini.

Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini dalam kenyataannya yang dilaporkan oleh Berita Harian mengumumkan bahawa semua aktiviti rentas negeri dan daerah tanpa kebenaran Polis Diraja Malaysia (PDRM) di seluruh negara tidak dibenarkan, berkuat kuasa Isnin ini (10 Mei) hingga 6 Jun nanti.

Beliau turut menambah sepanjang tempoh itu juga aktiviti berkaitan sosial, pendidikan dan ekonomi yang boleh menyebabkan perhimpunan atau kesesakan awam, adalah tidak dibenarkan.

“Ini termasuk aktiviti rasmi, sosial dan aktiviti bersemuka oleh kerajaan serta swasta.

“Bagaimanapun, keputusan ini akan disemak semula selepas dua minggu,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Apa lagi prosedur operasi standard (SOP) yang perlu anda ketahui untuk menyambut hari raya Aidilfitri tahun ini? Rujuk artikel yang telah kami sediakan pada PAUTAN INI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required