Restoran Jejantas Sungai Buloh kembali dibuka lepas tiga hari tutup akibat HIDE, kerja sanitasi selesai

Restoran Jejantas Sungai Buloh kembali dibuka lepas tiga hari tutup akibat HIDE, kerja sanitasi selesai

Restoran Jejantas Sungai Buloh menjadi antara lokasi yang tersenarai dalam Hotspots Identification for Dynamic Engagement (HIDE) dan terpaksa ditutup untuk kerja-kerja sanitasi sebelum ini. Namun, ia kembali dibuka hari ini — pada haria terakhir Ramadan — untuk memudahkan pengguna lebuhraya mendapatkan makanan; tetapi masih tiada perkhidmatan “dine-in”.

PLUS memaklumkan kerja-kerja sanitasi lokasi berkenaan telah selesai. “PLUS juga akan bekerja sama dengan pihak berkuasa untuk memastikan semua premis di sepanjang lebuhraya tidak lagi disenaraikan dalam HIDE. Keselamatan dan keselesaan pengguna adalah keutamaan kami,” jelas pengendali konsesi lebuhraya itu, mengingatkan orang-ramai supaya menjaga SOP.

Bermula hari ini, PKP 3.0 dikenakan di seluruh negara; tiada perjalanan rentas daerah atau rentas negeri dibenarkan tanpa kebenaran pihak berkuasa. Selebihnya, setiap kenderaan hanya boleh membawa maksimum tiga orang penumpang termasuk pemandu, sementara bagi kenderaan pengangkutan awam dan kenderaan perdagangan tertakluk kepada kapasiti masing-masing.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required