BMW X3 dan iX3 2021 dibocor perinciannya – G01 dan G08 LCI dapat gril besar, lampu dan bampar baharu

BMW X3 dan iX3 2021 dibocor perinciannya – G01 dan G08 LCI dapat gril besar, lampu dan bampar baharu

BMW X3 G01 telah pun diperkenalkan sejak 2017, dan baru-baru ini dikhabarkan model facelift bakal tiba tidak lama lagi. Perkara ini boleh disahkan menerusi penyebaran imejnya yang bocor baru-baru ini.

Foto berkenaan telah dimuatnaik menerusi laman web Kementerian Industri dan Teknologi Informasi (MIIT) China – selain turut disiarkan oleh beberapa portal berita di sana termasuklah Autohome yang turut memberikan beberapa gambaran mengenai model facelift ini. Terdapat beberapa perubahan luaran yang dilakukan untuk kedua-dua model biasa X3 dan varian elektrik, iX3, yang bakal dijual pada tahun ini juga.

Bahagian hadapannya didominasi oleh gril ‘kidney’ berkembar yang lebih besar, disambung dengan lampu utara trapezoidal dengan dua variasi yang disemak semula – satunya dengan lampu nyalaan siang berbentuk separa-L, dan satu lagi dengan lampu panduan tiga-dimensi haksagon penuh dikeliling projektor segi empat.

Bagi model M Sport yang ditunjukan di sini (pertama kali iX3 menerima pakej ini), corong pengambilan udara tengah haksagon diletakkan di tengah, sementara Air Curtain pila diberikan versi berbentuk-L yang lebih nipis. Selain itu, X3 dikekalkan dengan ciri sedia ada, sementara iX3 pula telah membuang corong Air Breather yang ada pada model sebelum ini.

BMW X3 dan iX3 2021 dibocor perinciannya – G01 dan G08 LCI dapat gril besar, lampu dan bampar baharu

Untuk bahagian belakangnya, lampunya kini diberikan rekaan tiga-dimensi baharu, sementara bampar M Sport pula kini ditampilkan dengan ciri ala diffuser baharu yang disambungkan dengan reflektor (diposisikan lebih tinggi berbanding sebelum ini), dan kemasan trapezoidal di sekeliling paip belakang (tidak diberikan pada iX3) dan juga corong menegak tiruan. Selain itu, ia turut diberikan roda aloi baharu sebagai pilihan.

Tiada foto untuk ruang dalaman dibocorkan, tetapi rekaan papan pemuka asas mungkin akan dikekalkan, bersama dengan skrin sesentuh tengah ‘freestanding’. Ciri lain yang dijangka akan ditampilkan termasuklah paparan yang lebih besar dengan beberapa ciri baharu termasuk sistem bantuan pemandu BMW terkini.

X3 juga sepatutnya menerima enjin yang sama iaitu petrol dan diesel empat- dan enam-silinder, dengan xDrive30e plug-in hybrid pula berkongsi penjana kuasa (termasuk fungsi XtraBoost) dengan 330e. Bagi iX3, mungkin tiada perubahan untuk larasan sedia ada, masih dengan motor elektrik belakang 286 PS/400 Nm dan bateri lithium-ion 74 kWh yang memberikan jarak hingga 460 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required