Ducati Monster 2021 – pilihan grafik dan aksesori asli

Ducati Monster 2021 – pilihan grafik dan aksesori asli

Hujung tahun lalu Ducati telah memperkenalkan Monster 2021, iaitu sebuah model serba baru yang direka semula secara menyeluruh dan menjadi buah mulut ramai terutamanya peminat jentera dari Itali ini. Tiada lagi kerangka jenis Trellis yang sudah seperti sinonim dengan model tersebut, tetapi ia ditimbal balik dengan pelbagai kelebihan lain seperti lebih ringan, lebih berkuasa dan lebih berprestasi.

Kini, pilihan aksesori untuk model tersebut pula didedahkan. Ia bermula dengan dua set grafik luaran, iaitu Pixel dan GP. Menurut Ducati, Pixel memberikan penampilan yang lebih agresif dan moden sementara GP pula mengikut gaya warisan Ducati sebelum ini dan lebih sporty. Kedua-duanya boleh dipadankan dengan tiga warna yang ditawarkan untuk model ini.

Bagi ekzos pula, pelanggan diberikan dua pilihan daripada Ducati Performance. Satu adalah unit Termignoni yang melepasi tahap emisi Euro 5 dan boleh digunakan atas jalan biasa, sementara satu lagi adalah unit Termignoni jenis lumba yang datang dengan pemetaan minyak khas dan hanya boleh digunakan atas litar sahaja.

Aksesori lain yang ditawarkan adalah seperti fairing bawah enjin, serta komponen aluminium buatan Rizoma yang terdiri daripada pemberat di hujung pemegang, peletak kaki, tuil serta tabung minyak klac dan brek.

Monster 2021 dipacu oleh enjin Testastretta 11 V-twin 937 cc yang mampu menghasilkan kuasa 111 hp pada 9,250 rpm dan 93 Nm tork pada 6,500 rpm. Jumlah ini adalah lebih tinggi berbanding 109 hp dan 86 Nm tork pada model sebelumnya dan sekarang cuma memerlukan servis penukaran minyak pada setiap 15,000 km manakala talaan semula injap Desmo pada 30,000 km.

Mengikut maklumat yang kami perolehi, Monster 2021 ini dijangka tiba di Malaysia pada suku keempat tahun ini dan harganya akan berada di sekitar RM74,000, iaitu hampir sama seperti Monster 821 sebelum ini, ditambah dengan 5%.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required