Ford Maverick 2022 ditunjuk dalam teaser – trak pikap kompak unibody yang diletakkan di bawah Ranger

Ford Maverick 2022 ditunjuk dalam teaser – trak pikap kompak unibody yang diletakkan di bawah Ranger

Ford telah mengumumkan bahawa mereka akan menambah satu lagi trak pikap kompak serba baru dalam barisan produk mereka pada 8 Jun nanti, dan ia dinamakan sebagai Maverick. Model ini akan diletakkan di bawah daripada Ranger, dan dilapor menggunakan binaan unibody, dan bukannya body-on-frame seperti Ranger.

Ini sekaligus meletakkan ia sama tahap seperti Santa Cruz ataupun honda Ridgeline, dan sepatutnya menjadikan ia lebih mampu milik, dengan harga anggaran sekitar USD20,000 (RM82,610) atau lebih. Teaser yang dikeluarkan oleh Ford memberi gambaran bahawa ia akan masuk pasaran tahun ini dan terdapat satu varian XLT.

Menurut laporan Car and Driver, Maverick akan dibina atas platform C2 Ford yang juga digunakan pada model seperti Escape, Kuga, Focus dan Bronco Sport. Pilihan enjin pula dikatakan sama seperti Bronco Sport, yang termasuk unit petrol tiga silinder turbo 1.5 liter dan empat silinder turbo 2.0 liter.

Dalam salah satu video teaser itu, kita juga dapat melihat sebuah Maverick yang menggunakan lencana hibrid, memberi petunjuk akan ada juga varian yang menggunakan tenaga bantuan elektrik. Pembeli akan diberikan pilihan pacuan roda hadapan atau semua roda yang datang dengan tetapan suspensi independent di belakang.

Perincian lanjut Maverick cuma akan diketahui apabila ia didedahkan secara penuh dalam masa beberapa hari lagi. Nama Maverick sebenarnya sudah pernah digunakan oleh Ford sebelum ini, iaitu pada model sedan ekonomi tahun 70-an dan Escape generasi pertama yang dijual di Eropah dan China.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required