Toyota GR 86 GReddy – kit turbo didedahkan!

Toyota GR 86 GReddy – kit turbo didedahkan!

Selain HKS, satu lagi penala Jepun, GReddy turut mendedahkan model konsep ubahsuai mereka terhadap model generasi baharu Toyota GR 86 ketika perhimpunan Fuji 86 Style with BRZ 2021 yang diadakan di litar Fuji Speedway hujung minggu lalu.

Untuk penggayaan luaran, Toyota GR 86 GReddy ini dipadankan dengan kit badan GReddy yang direka oleh Voltex. Kit dari material gentian karbon tersebut direka ringkas dengan menampilkan spoiler bawah bampar, diffuser udara di bawah skirt sisi, diffuser yang lebih agresif pada bampar belakang serta spoiler lebih besar pada but belakang.

Badan GR 86 ini nampak lebih rendah dari standard, tetapi set suspensi yang digunakan masih belum diperincikan. Turut kelihatan, ia dipadankan dengan rim dari Rays Engineering, bersama kita brek D2 yang lebih besar.

Manakala dalam kabin, GR 86 ini menerima tempat duduk Bride berwarna merah, tombol gear aluminium ikonik Trust GReedy bersama roda stereng asal yang dibalut semula menampilkan serlahan jahitan dan juga penanda pukul 12 dengan warna GReedy kuning-biru cair-biru gelap.

Berbanding HKS yang menggunakan kit Supercharger GT2, Toyota GR 86 GReddy ini disuapkan dengan kit pengecas turbo. Namun lagi sekali, GReddy belum memberikan sebarang perincian berkenaan harga, kelengkapan, kuasa yang dihasilkan mahupun tarikh bila kit turbo berkenaan akan mula dipasarkan.

Dalam keadaan standard, Toyota GR 86 dijana oleh enjin petrol boxer NA FA24D 2.4 liter dengan sistem suntikan bahan api D-4S menjana 235 PS pada takat 7,000 rpm dan juga tork maksima 250 Nm seawal 3,700 rpm. Ia digandingkan dengan kotak gear enam-kelajuan dalam pilihan manual atau automatik, memacu hanya roda belakang. Menurut Toyota, GR 86 mampu untuk memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam masa 6.3 saat, atau 1.1 saat lebih pantas dari Toyota 86 generasi sebelum ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required