Geely Emgrand 2021 SS11 – lagi gambar baru ditunjuk

Geely Emgrand 2021 SS11 – lagi gambar baru ditunjuk

Sebelum ini, Geely telahpun menunjukkan gambar awal bagi Emgrand sedan terbaru keluarannya. Kini, beberapa lagi gambar didedahkan melalui platform seperti WeChat. Gambar yang baru didedahkan ini memperlihatkan lebih banyak perincian, termasuk untuk bahagian dalaman.

Seperti yang diketahui, kabinnya hadir minimalis, ada iras rekaan sama seperti model Audi, dengan papan pemuka yang nipis, corong pendingin hawa kelebaran penuh, skrin sentuh terapung, dail digital serta konsol tengah yang tinggi dengan tuil gear berbentuk T. Banyak juga kemasan krom terlihat pada panel pintu, stereng rata bawah, corong pendingin, suis kawalan udara dan konsol tengah untuk nampak premium.

Geely Emgrand 2021 SS11 – lagi gambar baru ditunjuk

Luaran masih kekal dengan rupa bentuk sedan asas, tanpa bentuk lengkung dan bumbung rendah seperti yang selalu dilihat ada pada model Geely yang lain. Namun menurut Geely, masih ada sentuhan khas padanya, seperti rekaan gril, lampu utama tajam dengan DRL-nya, garis bahu yang ringkas, garis tingkap luas serta lampu belakang kelebaran penuh dengan grafik bentuk N.

Emgrand baru ini akan terus diposisikan sebagai model peringkat kemasukan dengan fokus untuk menawarkan nilai dan teknologi. Ia akan berkongsi platform B-segment Modular Architecture (BMA) yang sama digunakan pada Proton X50 dan khabarnya akan lebih rendah dan besar berbanding model lamanya, walaupun jarak antara rodanya akan kekal sama.

Geely Emgrand 2021 SS11 – lagi gambar baru ditunjuk

Kuasa pula dijangka dibekalkan oleh enjin 1.5 liter NA empat-silinder, menghasilkan 109 PS hingga 114 PS. Ia kemungkinan besar akan terus memanfaatkan pilihan kotak gear manual lima-kelajuan dan CVT seperti sebelumnya. Geely memaklumkan kadar penggunaan bahan api sekitar 18 km bagi setiap liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required