Volkswagen Arteon facelift 2021 bakal dilancar di M’sia – varian R-Line 4Motion, pendaftaran minat dibuka

Volkswagen Arteon facelift 2021  bakal dilancar di M’sia – varian R-Line 4Motion, pendaftaran minat dibuka

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) telah mula menguar-uarkan kedatangan Arteon facelift baharu 2021, yang pertama kali diperkenalkan di peringkat global pada Jun tahun lalu, dan mengesahkan varian R-Line 4Motion bakal dilancarkan di Malaysia tidak lama lagi. Bagi yang berminat, bolehlah mendaftar menerusi laman web yang dikhaskan oleh VPCM.

Model facelift ini menerima beberapa ciri luaran yang dipertingkatkan, dan paling jelas kelihatan ialah jaluran pencahayaan baharu yang bersambung pada lampu utama. Menerusi foto teaser yang dipaparkan di laman pendaftaran minat (ROI), ia jelas kelihatan, walau pun perincian lain yang dipertingkatkan termasuklah bampar R-Line dan lampu belakang masih tidak ditunjukkan.

Malah bahagian dalaman juga dijangka ada semakan, termasuklah papan pemuka dengan corong udara yang direka semula, kepingan kemasan baharu dan juga jam analog yang disingkirkan. Ciri lain yang turut dipertingkatkan termasuklah rekaan roda stereng dan kawalan suhu sentuhan baharu, yang ditempatkan di bawah sistem skrin sesentuh infotainmen MIB3.

Untuk kali ini, varian R-Line 4Motion telah sah dibawa masuk. Sebelum ini, model import sepenuhnya (CBU) pernah dibawa masuk ke Malaysia. Kemudian ia dipasang secara tempatan (CKD) dan buat masa ini, Arteon merupakan satu-satunya model semasa yang menampilkan varian TSI R-Line 2.0 CKD.

Bagi model facelift, R-Line 4Motion kekal berada dalam barisan Arteon. Selain hadir dengan pacuan semua-roda dan transmisi dwi-klac DSG kering tujuh-kelajuan standard, varian ini turut menampilkan enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder TSI dengan hamburan 280 PS (276 hp) dan tork 400 Nm, berdasarkan laman web Volkswagen Jerman.

Untuk perincian penuh mengenainya, kena nantikan Arteon facelift baharu ini dilancarkan secara rasminya di Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required