Proton ingatkan pemilik Perdana tampil dan ganti beg udara Takata, masih berbaki 568 unit yang belum tukar

Proton ingatkan pemilik Perdana tampil dan ganti beg udara Takata, masih berbaki 568 unit yang belum tukar

Proton sekali lagi menggesa semua pemilik Perdana sedan untuk membawa kenderaan mereka ke pusat servis bertauliah Proton untuk menggantikan beg udara Takata yang berpotensi untuk rosak, sekiranya mereka belum melakukannya. Setakat ini, 568 unit Perdana telah berbuat demikian menurut syarikat itu.

Model yang terlibat ialah Perdana generasi kedua (termasuk versi pra-facelift) yang menggunakan asas daripada Honda Accord generasi kelapan, yang juga terlibat di dalam penukaran beg udara Takata peringkat global. Model lain Proton tidak terkesan dengan panggilan semula ini memandangkan vendor pembekal yang digunakan adalah berbeza.

Pertama kali Proton mengeluarkan kenyataan panggilan semula beg udara ini adalah pada Januari 2019, melibatkan 6,432 unit Perdana yang dipasang antara tahun 2012 dan 2018. Ogos tahun lalu, Proton memperingati sekali lagi pelanggan-pelanggan yang terlibat utnuk ke pusat servis sah bagi tujuan penggantian beg udara tersebut dan mencatatkan kadar selesai melibatkan 5,625 unit atau 87.5%.

Jika anda atau orang-orang sekeliling memiliki model Perdana seperti yang dinyatakan, sila hubungi pusat servis Proton terdekat untuk pemeriksaan dan tindakan lanjut sekiranya kenderaan anda terlibat. Semua penggantian dilakukan secara percuma.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required