CFMoto 800MT bakal masuk pasaran Malaysia dengan harga anggaran sekitar RM50k, kuasa 95 hp, 77 Nm

CFMoto 800MT bakal masuk pasaran Malaysia dengan harga anggaran sekitar RM50k, kuasa 95 hp, 77 Nm

Berita baik untuk penggemar motosikal adventure di Malaysia, kami mendapat khabar bahawa CFMoto 800 MT 2022 akan tiba tidak lama lagi (dengan keadaan sekarang mungkin tahun hadapan) dan pengedarnya sedang berusaha untuk membawanya dengan harga “sekitar RM50k atau mungkin lebih rendah.”

Model ini adalah hasil kerjasama antara KTM dari Austria dengan CFMoto dari China dan di pasaran luar ia mempunyai dua versi iaitu 800MT Sport yang lebih untuk kegunaan atas jalan biasa dan 800MT Touring untuk kegunaan lebih lasak.

Enjin yang digunakan bagi model ini adalah unit dua silinder selari DOHC 799 cc rekaan KTM, bersama gabungan kotak gear enam kelajuan serta klac jenis slipper untuk menghasilkan kuasa 95 hp pada 9,000 rpm dan 77 Nm tork pada 7,500 rpm.

CFMoto 800MT bakal masuk pasaran Malaysia dengan harga anggaran sekitar RM50k, kuasa 95 hp, 77 Nm

Bahagian brek terdiri daripada cakera berkembar 320 mm dengan angkup empat piston J Juan di hadapan dan datang terus dengan sistem ABS serta cruise control secara standard. Memandangkan model ini menggunakan sistem pendikit ride-by-wire, kami menjangkakan ia juga mempunyai beberapa mod tunggangan dan sistem kawalan cengkaman.

Di antara 800MT Sport dan 800MT Touring, perbezaannya adalah jenis rim, sama ada aloi atau spoked yang bersaiz 19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang. Versi 800MT Touring juga mendapat quickshifter, pemerhati tekanan angin tayar, steering damper, pelindung dan pemanas tangan, pelindung bawah enjin, tongkat tengah serta sistem tanpa kunci.

Perincian lain 800MT adalah seperti tinggi tempat duduk 825 mm, berat bawah 231 kg, tangki bahan api 19 liter, serta skrin TFT-LCD 7.0 inci dengan sambungan Bluetooth kepada telefon pintar dan fungsi navigasi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required