Tesla Singapura bakal beroperasi sepenuhnya – Pusat servis di Toa Payoh akan mula dibuka bulan hadapan

Tesla Singapura bakal beroperasi sepenuhnya – Pusat servis di Toa Payoh akan mula dibuka bulan hadapan

Tesla Singapura semakin hampir untuk beroperasi sepenuhnya – Akhbar The Straits Times melaporkan bahawa ibu pejabat Tesla dan juga pusat servisnya bakal dibuka di Toa Payoh bulan hadapan. Fasiliti tersebut terletak di Lorong 8 yang sebelum ini merupakan bangunan pengedar Nissan yang diuruskan Tan Chong Motor.

Laporan tersebut turut menyebut bahawa satu-satunya model Tesla yang ditawarkan di republik tersebut untuk peringkat awal iaitu Tesla Model 3 akan dipamerkan di pusat servis Toa Payoh berkenaan. Manakala fasiliti “experience stores” akan di buka di pusat membeli belah iaitu di Raffles City dan Jewel Lapangan Terbang Changi.

Akhbar berkenaan turut menyebut bahawa pengurus Tesla Singapura juga telah dilantik iaitu Christopher Bousigues, 45, dari Perancis yang kini “baru sahaja sampai” dan sedang menjalani kuarantin di rumah. Bousigues merupakan peminat kereta yang gemar aktiviti di litar, dan sebelum ini pernah berkhidmat dengan firma perisian SAP dan Microsoft, serta berpengalaman bekerja di 19 negara dan fasih dalam lima bahasa.

Tesla Singapura bakal beroperasi sepenuhnya – Pusat servis di Toa Payoh akan mula dibuka bulan hadapan

“Saya harap dapat bawa pengalaman saya, dari bekerja dalam pelbagai pasaran dan industri, untuk membantu Singapura dalam Plan Hijau mereka berkenaan pengunaan kenderaan elektrik secara besar-besaran,” kata Bousigues yang juga mempunyai ijazah dalam kejuruteraan mekanikal serta pemasaran.

Portal jualan Tesla Singapura sudah pun boleh diakses bermula Februari lalu. Harga anggaran untuk Model 3 Standard Range Plus (SR+) pacuan roda belakang adalah S$112,845 (RM348,910), manakala Model 3 Performance dengan motor memacu semua roda pula adalah S$154,815 (RM478,650). Harga-harga ini tidak termasuk COE dan opsyen seperti kemampuan pemanduan sendiri.

Straits Times juga menyebut bahawa pemerhati pasaran menjangkakan Tesla telah menerima tempahan antara 200 hingga 500 unit di negara tersebut buat masa sekarang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required