UMW Toyota jual 7,595 kereta pada Mei – 34,026 unit terjual untuk lima bulan pertama tahun 2021

UMW Toyota jual 7,595 kereta pada Mei – 34,026 unit terjual untuk lima bulan pertama tahun 2021

UMW Holdings telah mengumumkan angka prestasi jualan UMW Toyota Motor’s (UMWT) bagi bulan Mei, di mana syarikat tersebut telah menjual sebanyak 7,595 unit pada bulan lalu. Ia menyaksikan penyusutan sebanyak 1,685 unit atau 18.1% berbanding 9,280 unit bagi model Toyota dan Lexus yang berjaya dicapai pada April.

Malahan buat setakat lima bulan pertama bagi tahun ini, UMWT telah mencatatkan jualan sebanyak 34,026 kenderaan, meletakkan syarikat ini pada landasan yang tepat untuk mencapai jualan sasaran sebanyak 62,000 unit bagi tahun ini. Pada Februari lalu, pelan strategi telah didedahkan termasuk impian untuk memintas kedudukan Honda sebagai jenama bukan-nasional No.1 bagi tahun ini.

Tiada pecahan data untuk jualan pada bulan berkenaan diberikan, namun UMWT berkata, Toyota Yaris, Vios, dan Hilux terus menjadi model jualan terlaris, dengan menyumbang sebanyak 78% dalam jualan keseluruhan pada bulan tersebut. Ditambah pula dengan sambutan yang menggalakkan terhadap jualan yang disumbang oleh Corolla Cross dan Harrier.

“UMW menjangkakan momentum jualan automotif akan berterusan walau pun PKP dilanjutkan, terutamanya dengan lanjutan pengecualian cukai jualan sehingga 31 Disember. Kami menghargai pelbagai langkah kerajaan untuk menyokong sektor automotif. Kami juga ingin mengucapkan penghargaan dan terima kasih kepada para pelanggan kami atas sokongan berterusan terhadap produk dan perkhidmatan kami walaupun menghadapi pelbagai cabaran, ”kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif UMW Holdings, Datuk Ahmad Fuaad Kenali melalui satu kenyataan.

Awal bulan in, UMWT turut mengumumkan semua bilik pameran ditutup sepanjang tempoh PKP penuh, walau bagaimana pun, pusat 3S dan 4S Toyota termasuk fasiliti body and paint terpilih masih beroperasi. Namun, para pelanggan perlu membuat temujanji terlebih dahulu sebelum berkunjung ke pusat 3S/4S berkenaan. Sebarang kunjungan secara ‘walk-in’ tidak akan dilayan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required