PKP 3.0: UMW Toyota gantung operasi kilang, jualan

PKP 3.0: UMW Toyota gantung operasi kilang, jualan

Susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 Penuh Fasa Pertama mulai 1 Jun lalu, UMW Toyota Motor telah mengumumkan operasi kilang pengeluaran dan bahagian jualannya digantung sementara.

“Beberapa minggu ini adalah tempoh mencabar untuk kita semua. Ketika menghadapi waktu sukar ini, kami di Toyota dan Lexus tetap bersama anda semua dalam solidariti untuk mengekang pandemik. Kami telah menangguhkan sementara semua perkhidmatan tidak penting. Dalam masa sama, kami faham dalam keadaan tidak menentu ini, kami tetap boleh membantu dan menyediakan sokongan. Untuk itu, kami akan tetap ada sekiranya kenderaan anda rosak atau dalam kecemasan dan memerlukan perhatian,” ujar Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran K.

Tambahnya lagi, “Semua kenderaan yang dibeli daripada UMW Toyota Motor atau pengedar sah kami dengan jaminan sedia ada yang sah serta akan tamat di dalam tempoh PKP ini, anda akan menikmati lanjutan tempoh berkenaan selama 30 hari, yang akan dikira dari hari terakhir PKP.”

Ravindran K. turut berkata, syarikat akan terus memberikan perkhidmatan cemerlang kepada semua pelanggan dan terus memperkenalkan beberapa inisiatif yang bertujuan untuk membantu memberikan penjimatan lebih banyak dalam keadaan seperti sekarang.

PKP 3.0: UMW Toyota gantung operasi kilang, jualan

Naib Pengerusi UMW Toyota Motor, Akio Takeyama pula berkata, “Kami sangat berterima kasih kepada kerajaan kerana telah mengambil beberapa langkah dan campur tangan bukan sahaja untuk melindungi Malaysia daripada ancaman pandemik, tetapi juga di dalam memperkenalkan dasar kewangan serta industri untuk memastikan pandemik ini memberi kesan yang tidak terlalu parah terhadap ekonomi. Ini termasuklah lanjutan SST yang kami percaya akan terus menyumbang di dalam memulihkan keyakinan membeli dalam kalangan pelanggan.”

Takeyama menambah bahawa kesan pandemik ini tidak boleh dijangka dan sukar diramal, tetapi pengenalan beberapa model baru sepanjang tahun ini yang digandingkan dengan insentif SST untuk pelanggan telah membantu industri automotif tempatan menghadapi badai ini dalam kedudukan yang kukuh.

Dalam masa yang sama, UMW Toyota Motor turut menggalakkan semua orang untuk berada di rumah, kekal selamat dan menjaga keselamatan antara satu sama lain. “Kepada seluruh petugas kesihatan kita dan kepada mereka yang menjaga keamanan dalam apa cara sekali pun, kami berhutang dengan anda dan berterima kasih di atas segala pengorbanan yang telah diberikan. Kami ingin menzahirkan jutaan terima kasih kepada anda semua,” sambung Ravindran K.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required