PKP 3.0: Toyota tutup bilik pameran, beberapa pusat servis dibuka – lanjutan waranti 30 hari diberikan

PKP 3.0: Toyota tutup bilik pameran, beberapa pusat servis dibuka – lanjutan waranti 30 hari diberikan

Seperti yang dimaklumkan sebelum ini, susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 Lockdown Penuh Fasa Pertama mulai 1 hingga 14 Jun 2021, kerajaan turut mengumumkan semua bilik pameran kenderaan tidak dibenarkan untuk beroperasi. Walau bagaimana pun, sekiranya anda berminat untuk membeli kereta keluaran Toyota, jangan gusar, kerana UMW Toyota Motor (UMWT) memaklumkan, anda boleh meneliti dan membuat tempahan mana-mana model yang diminati menerusi bilik pameran dalam talian.

Malahan, UMWT turut mengesahkan hanya beberapa pusat servis 3S dan 4S sahaja, termasuk fasiliti body and paint yang dibuka sepanjang PKP 3.0 ini. Justeru, bagi pemilik mana-mana model Toyota, sekiranya perlu mendapatkan perkhidmatan selepas jualan, bolehlah menempah slot temujanji untuk menghantar kereta anda, juga menerusi dalam talian. Tiada kunjungan secara ‘walk-in’, hanya yang membuat temujanji sahaja yang akan dilayan.

Untuk pelanggan yang bakal menghadiri temujanji di mana-mana pusat 3S atau 4S, dikendaki mengikuti prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan. Ini termasuklah memakai face mask dan memeriksa suhu badan sebaik tiba di pusat 3S/4S berkenaan. Kenderaan pelanggan akan disanitasi sebanyak dua kali – sebelum ia memasuki ruang pusat servis dan sebelum ia diserahkan semula kepada para pelanggan. Anda boleh menyemak pusat pengedaran berdekatan dengan tempat tinggal anda menerusi PAUTAN INI.

Selain itu, UMWT turut menawarkan lanjutan waranti selama 30 hari, dan ini tertakluk untuk kenderaan dengan warantinya yang bakal tamat dalam tempoh PKP 3.0 ini. Lanjutan waranti ini dikira dari hari terakhir PKP 3.0, bermakna ia diberikan tambahan 30 hari mulai 14 Jun. Sila KLIK PAUTAN INI untuk mengetahui waktu operasi pusat servis yang terlibat sepanjang tempoh PKP 3.0 ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required