GALERI: Toyota Yaris facelift 1.5G 2021 – RM84,808

GALERI: Toyota Yaris facelift 1.5G 2021 – RM84,808

Setelah dilancarkan secara digital semalam bersama Vios facelift, Vios GR Sport dan GR Yaris, kini kami sudah mempunyai galeri penuh Yaris facelift 2021 untuk pasaran Malaysia. Ia ditawarkan dalam tiga varian, dengan harga yang bermula RM70,940, dan varian yang anda boleh lihat dalam galeri ini adalah varian 1.5G paling tinggi yang dijual pada harga RM84,808 tidak termasuk insurans dan telah dipasang dengan aksesori pilihan tambahan termasuk kit badan.

Selain bampar serta lampu hadapan yang kini menggunakan jenis LED “triple bezel”, Yaris facelift turut dinaik taraf pada bahagian keselamatan di mana dua varian tertinggi dilengkapi dengan pakej Toyota Safety Sense yang termasuk Pre-Collision System (PCS), Lane Departure Alert (LDA), Blind Spot Monitor (BSM) dengan Rear Cross Traffic Alert (RCTA) serta 3D Panoramic View Monitor (PVM).

Ciri-ciri keselamatan lain yang diberikan standard untuk semua varian adalah tujuh beg udara, ABS, EBD, BA, Vehicle Stability Control (VSC) dan Traction Control (TRC). Sistem telematik VTS pula diberikan terus hanya kepada dua varian tertinggi sementara untuk varian 1.5J ia disediakan sebagai pilihan tambahan.

Pada bahagian dalam, Yaris 1.5G dan 1.5E juga dipertingkat dengan sistem Display Audio bersama skrin sesentuh tujuh inci dan boleh disambung dengan Apple CarPlay, Android Auto, USB dan juga Bluetooth. Varian 1.5J tidak mendapat sistem infotainmen ini sementara untuk pembesar suara pula varian 1.5G mendapat enam unit manakala 1.5G dan 1.5J cuma ada empat.

Untuk enjin, Yaris facelift masih lagi menggunakan unit empat silinder DOHC Dual VVT-i 1,496 cc bersama padanan transmisi CVT Sport Sequential Shiftmatic tujuh kelajuan yang mampu menghasilkan kuasa 107 PS pada 6,000 rpm dan 140 Nm tork pada 4,200 rpm.

Secara keseluruhannya ada tiga pilihan warna yang disediakan untuk Yaris facelift iaitu Red Mica Metallic, Platinum White Pear dan Silver Metallic, dan setiap pembelian datang dengan jaminan lima tahun tanpa had batuan.

GALERI: Toyota Yaris facelift 1.5G 2021 dengan kit badan

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required