BMW 8 Series Frozen Black Edition diperkenalkan di Jepun – 20 unit sahaja; 5 Coupe dan 15 Gran Coupe

BMW 8 Series Frozen Black Edition diperkenalkan di Jepun – 20 unit sahaja; 5 Coupe dan 15 Gran Coupe

BMW telah melancarkan barisan model 8 Series Frozen Black Edition di Jepun, yang menawarkan unit yang sangat terhad iaitu sebanyak 20 unit sahaja. Ia terdiri daripada lima unit berasaskan 8 Series Coupe G15 dan 15 unit yang dibangunkan dari 8 Series Gran Coupe G16.

Tempahan untuk model edisi ini bakal dibuka pada Rabu hadapan (30 Jun) dengan versi dua-pintu ditawarkan pada harga runcit (termasuk cukai penggunaan) sebanyak 15 juta yen (RM563,326). Sementara itu, bagi model Gran Coupe pula ditawarkan pada harga yang sedikit tinggi iaitu 15.1 juta yen (RM567,081).

Kedua-dua versi ini didatangkan dengan spesifikasi 840i dan dijanakan oleh enjin 3.0 liter pengecas turbo enam-silinder sebaris petrol yang mampu menghamburkan kuasa hingga 340 PS (335 hp) pada 5,000 rpm dan tork 500 Nm. Ia turut dipadankan dengan transmisi automatik lapan-kelajuan yang menyalurkan pacuan ke roda belakang.

Jika anda menyukai hitam, maka sudah tentu anda menyukai apa yang BMW lakukan untuk versi Frozen Black Edition ini. Di mana keseluruhan warna badan diberikan kemasan Frozen Black yang diambil dari katalog BMW Individual, sementara paip ekzos, gril ‘kidney’, aloi-ringan gaya 728M 20-inci dan kaliper brek M Sport turut diberikan warna hitam untuk padanan yang lebih bersesuaian.

Bukan itu sahaja, tema tersebut turut ditampilkan di bahagian dalaman, di mana tempat duduk M sport hitam,
BMW Individual Alcantara roof liner, kulit upholstery Merino hitam dan kemasan hitam berkilat BMW Individual diberikan. Selain itu, Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System juga didatangkan secara standard, dan Gran Coupe turut menerima bumbung matahari panoramik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required