Vinales tamatkan kontrak dengan Yamaha tahun ini

Vinales tamatkan kontrak dengan Yamaha tahun ini

Berita Maverick Vinales rasa tidak senang berada dalam pasukan Monster Energy Yamaha sudah beredar kebelakangan ini, dan ia bertambah jelas semalam, apabila berada di atas podium untuk meraikan tempat kedua dalam perlumbaan di Assen, riak muka Vinales tidak menunjukkan keriangan.

Walaubagaimanapun, apabila ditanya selepas itu, beliau menafikan khabar angin yang tersebar. Kini, tidak sampai 24 jam, keluar satu berita rasmi daripada pasukan factory Yamaha sendiri. Kontrak antara Monster Energy Yamaha dengan Maverick Vinales akan ditamatkan lebih awal, iaitu tahun ini dan bukannya tahun depan seperti yang sepatutnya.

Dalam siaran akhbar rasmi yang dikeluarkan, Monster Energy Yamaha memberitahu ini adalah permintaan daripada Vinales sendiri tetapi kedua-dua pihak akan terus memberi usaha maksimum dalam baki perlumbaan yang ada musim ini supaya kerjasama dapat ditamatkan dalam kedudukan yang tinggi.

Vinales tamatkan kontrak dengan Yamaha tahun ini

“Dengan sedihnya kami terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada Maverick hujung tahun ini. Kami sekarang berada di pertengahan musim kelima bersama dan sepanjang tempoh yang sudah, kami berjaya mencapai banyak kedudukan yang tinggi dan ada juga yang rendah. Selepas perlumbaan German GP, iaitu antara minggu yang paling sukar, kami melakukan perbincangan penting dan membuat keputusan, demi kepentingan kedua-dua pihak, kami akan berpisah,” kata pengarah urusan Yamaha Motor Racing, Lin Jarvis.

Bagi Vinales pula, beliau memberitahu kerjasama sepanjang lima tahun ini adalah sangat penting dan keputusan berpisah ini adalah sesuatu yang sukar. Beliau juga menyatakan rasa hormat serta menghargai semua yang terlibat.

Sekarang ini, satu lagi perkhabaran, sama ada Vinales akan beralih ke pasukan Aprilia atau tidak masih belum terjawab. Namun, dalam satu laporan Aprilia dikatakan pernah memberitahu, “jika Vinales tersedia, kami memang berminat.” Jadi, rasanya kita tunggu pula lah berita rasmi daripada Aprilia pula jika ada.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required