PKPD Selangor/KL: 3 orang dalam satu kenderaan dibenarkan bagi urusan perubatan, vaksinasi – PDRM

PKPD Selangor/KL: 3 orang dalam satu kenderaan dibenarkan bagi urusan perubatan, vaksinasi – PDRM

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) telah mengumumkan pergerakan bagi tiga orang dalam satu kenderaan termasuk pemandu kenderaan yang tinggal di lokaliti Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) dibenarkan namun hanya untuk urusan perubatan dan vaksinasi sahaja.

Menurut Ketua Polis Negara, Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani, penduduk di lokaliti PKPD hanya perlu menunjukkan janji temu di aplikasi MySejahtera, laman web, kad janji temu atau mesej pesanan ringkat (SMS) kepada petugas di lokasi sekatan jalan raya (SJR).

“Bagi kes kecemasan seperti sakit dan kematian, kebenaran pergerakan akan diberikan secara ‘case to case basis’ atau pertimbangan kes berkenaan. Orang ramai dinasihatkan untuk terus mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan bersama-sama memainkan peranan dalam usaha kerajaan bagi melandaikan lengkuk penularan wabak COVID-19,” katanya menerusi kenyataan yang dikeluarkan.

Bermula esok (3 Julai) sehingga 16 Julai 2021, beberapa daerah di Selangor dan lokaliti di Kuala Lumpur terlibat dengan pelaksanaan PKPD. “Dengan pelaksanaan PKPD ini, semua laluan kawasan PKPD akan ditutup dan dikawal oleh PDRM. Semua penduduk di kawasan PKPD tidak dibenarkan keluar dari kediaman masing-masing kecuali seorang sahaja wakil isi rumah keluar untuk membeli keperluan asas di kawasan PKPD dalam radius 10 km dari kediaman,” ujar Menteri Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri dalam kenyataannya semalam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required