PKPD Selangor/KL/Seremban: Puspakom umum hanya cawangan Sg Besar, Selangor sahaja yang beroperasi

PKPD Selangor/KL/Seremban: Puspakom umum hanya cawangan Sg Besar, Selangor sahaja yang beroperasi

Puspakom Sdn Bhd telah mengumumkan susulan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) yang sedang dilaksanakan di beberapa daerah di Selangor dan beberapa lokaliti di Kuala Lumpur, semua cawangannya di kawasan terbabit tidak beroperasi sehingga 16 Ogos 2021. Walau bagaimana pun, hanya cawangan Puspakom di Sg. Besar, Selangor sahaja yang masih terus beroperasi kerana ia terletak di daerah yang tidak dikenakan PKPD.

Manakala di Negeri Sembilan, Puspakom Seremban tidak beroperasi sehingga 22 Julai 2021 juga kerana pelaksanaan PKPD di daerah berkenaan.

“Bagi pelanggan yang telah membuat temujanji di cawangan Puspakom yang tidak beroperasi, semua bayaran temujanji akan dikembalikan secara automatik.

PKPD Selangor/KL/Seremban: Puspakom umum hanya cawangan Sg Besar, Selangor sahaja yang beroperasi

“Untuk makluman orang ramai, semua Pusat Pemeriksaan Puspakom di seluruh negara termasuk Perkhidmatan Bergerak yang tidak dikategorikan di dalam kawasan PKPD kekal seperti biasa. Untuk pusat pemeriksaan yang beroperasi, hanya pelanggan yang mempunyai temujanji sahaja dibenarkan untuk pemeriksaan mengikut tarikh, masa dan tempat yang telah dipilih. Tiada perkhidmatan memeriksa akan diberikan kepada pelanggan walk-in,”ujar Puspakom menerusi kenyataannya.

Menurut Puspakom lagi, para pelanggan yang hadir pemeriksaan disarankan untuk sentiasa mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) yang ditetapkan dan memastikan MySejahtera diimbas sebelum masuk ke premis. Malahan Puspakom berhak melarang masuk mana-mana pelanggan yang gagal mematuhi arahan yang ditetapkan.

“Segala perubahan tentang operasi Puspakom (sama ada beroperasi semula atau penutupan dilanjutkan) adalah berdasarkan pengumuman terkini Kerajaan. Orang ramai boleh mengikuti Facebook PUSPAKOM Sdn Bhd atau melayari www.puspakom.com.my untuk mendapatkan maklumat terkini berhubung operasi PUSPAKOM dari semasa ke semasa,” tambah kenyataan terbabit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required