Volkswagen Arteon R-Line 2.0 TSI 4Motion 2021 dilancar pada 16 Julai – livestream jam 12.30 t/hari

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) telah mengesahkan bakal melancarkan Arteon R-Line facelift secara rasminya pada 16 Julai 2021 (Jumaat ini), selepas sebulan tempahannya dibuka. Pelancaran yang bakal disiarkan secara langsung menerusi digital akan bermula pada jam 12.30 tengahari, menerusi laman Facebook dan saluran Youtube VPCM sendiri dan juga paultan.org

Arteon R-Line 2.0 TSI 4Motion yang kini dipasang secara tempatan (model CKD) akan ditawarkan pada harga sekitar RM245k hingga RM255k. Ia lebih mahal berbanding model sedia ada yang berharga RM221,065, tetapi model baharu ini ditawarkan dengan beberapa ciri tambahan yang sepadan dengan kenaikan harganya.

VPCM turut mengesahkan, ia akan ditawarkan dengan enjin EA888 2.0 liter TCI pengecas turbo empat-silinder yang mampu menghamburkan kuasa 280 PS dari 5,100 hingga 6,500 rpm dan tork 350 Nm antara 1,700 dan 5,600 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi dwi-klac tujuh-kelajuan dan juga pacuan semua-roda 4Motion secara standard, yang memberikannya pecutan dari sifar ke 100 km/j dalam hanya 5.6 saat.

Volkswagen Arteon R-Line 2.0 TSI 4Motion 2021 dilancar pada 16 Julai – <em>livestream</em> jam 12.30 t/hari

Ciri kelengkapan standard yang diberikan termasuklah lampu utama LED penuh, lampu belakang LED dengan penunjuk arah sequential dan rim Montevideo 19-inci. Malahan Arteon terus menggunakan balutan kulit Nappa dengan corak seperti gentian karbon, serta dilengkapi sistem bunyi Harman Kardon 700 watt 12 pembesar-suara.

Malah ia turut diberikan sistem masuk tanpa kunci, butang pemula ejin, tempat duduk pemandu larasan kuasa dengan fungsi memori, pengawal suhu automatik tiga zon, lampu dan pengelap cermin automatik, cermin pandang belakang malap sendiri, skrin infotainmen sesentuh Discover Pro 9.2 inci, penyerap adaptif Dynamic Chassis Control (DCC), kamera 360 darjah dan pintu but boleh buka tanpa sentuh.

Bagi aspek keselamatan, Arteon mendapat enam beg udara, ABS, EBD, BA, Stability Control, Post Collision Braking, Lane Keeping Assist, Blind Spot Monitoring dan Rear Cross Traffic Alert. Walaupun sudah mempunyai kamera hadapan untuk fungsi Lane Keeping, kereta ini masih tidak datang dengan Autonomous Emergency Braking.

Dengan harga yang disebut ini, adakah anda rasa Volkswagen Arteon terkini mampu mampu memberikan persaingan sengit buat model premium yang lebih kurang sama harganya, termasuk BMW 3 Series G20 dan Mercedes-Benz C-Class W205?

Volkswagen Arteon R-Line 2021

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required