Hyundai Veloster 2022 – varian biasa dihentikan kerana barisan SUV diperluaskan, Veloster N kekal

Hyundai Veloster 2022 – varian biasa dihentikan kerana barisan SUV diperluaskan, Veloster N kekal

Hyundai telah mengumumkan rombakan bagi barisan Veloster di Amerika Syarikat untuk tahun 2022, di mana ia hanya menawarkan varian Veloster N sahaja. Model lain termasuk Veloster 2.0, 2.0 Premium, R-Spec, Turbo dan Ultimate dihentikan.

Langkah ini diambil kerana pengeluar automotif ini mahu memperluaskan lagi barisan SUV di negara berkenaan, termasuk Venue, SUV paling kecil, dan juga Kona facelift. Sementara itu, Veloster N, masih dikekalkan dan tidak perubahan senarai kelengkapan dibuat.

Hot hatch ini dijanakan oleh enjin 2.0 liter Theta T-GDI pengecas turbo dengan hamburan kuasa 275 hp dan tork 353 Nm. Tork boleh dipertingkatkan sehingga 378 mm selama 20 saat menerusi mod N Grin Shift (NGS), dan juga meningkatkan responsif transmisi dalam durasi yang sama. Dengan dilengkapi transmisi DCT lapan-kelajuan, jentera ini boleh dipecut dari sifar ke 100 km/j dalam 5.6 saat, atau 0.5 saat lebih pantas berbanding manual enam-kelajuan.

Model yang dilengkapi dengan 8DCT juga menerima suspensi yang dirombak semula dengan spring, bump stop, damper, palang anti-olengan dan camber yang dipertingkatkan. Sekaligus memberikan penambahan berat sebanyak 50 kg dan hasilnya juga telah mengubah kesimbangan berat. Tempat duduk Alcantara N Light Sports Bucket turut ditawarkan secara pilihan, dan beratnya kurang dua kilogram berbanding tempat duduk biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required