Range Rover Evoque L 2021 – varian LWB dilancar di China, ruang kaki lebih panjang 125 mm; RM280k

Range Rover Evoque L 2021 – varian LWB dilancar di China, ruang kaki lebih panjang 125 mm; RM280k

Land Rover telah memperkenalkan Range Rover L di China, yang merupakan varian jarak-roda lebih panjang (Long- wheelbase/LWB) spesifisik untuk pasaran berkenaan, bagi menggantikan model biasa. SUV kompak ini memiliki jarak roda berukuran 4,531 mm berbanding 4,371 mm bagi versi standard.

Menurut laman web Land Rover China, Evoque L menawarkan ruang kaki tambahan sebanyak 125 mm di belakang, dan turut diberikan tempat duduk belakang boleh laras secara elektronik (dengan kecondongan tujuh darjah). Untuk pengetahuan anda, ia juga merupakan SUV tujuh-tempat duduk.

Tiga warna baharu diperkenalkan – Belvia Green dengan bumbung Narvik Black, Noble Soul Pearl Silver dengan bumbung Rossello Red, dan Santorini Black dengan bumbung Seoul Pearl Silver. Ruang dalaman juga menerima kemasan dua-tona, bumbung suria panoramik, dan paparan infotainmen 10.2-inci yang dipertingkatkan dengan InControl OS 2.0.

SUV ini juga diberikan gelang kunci pintar untuk dipakai di pergelangan tangan generasi kedua dari Land Rover sendiri, dengan skrin sesentuh OLED. Ia membolehkan pemilik membuka pintu secara automatik, dan ia turut berfungsi sebagai jam. Harga bagi Evoque L ini bermula dari 430,000 yuan, atau lebih kurang RM280k.

Evoque merupakan model kedua terlaris bagi JLR di negara berkenaan, dengan 3,642 unit terjual pada suku kedua tahun ini. Manakala model Land Rover Discovery yang menjadi model terlaris dengan jualan mencecah 5,641 unit. Walau bagaimana pun, difahamkan Evoque L juga dijangka tidak akan dijual di luar China.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required