Honda CRF250R 2022 – lebih ringan, kuasa meningkat

Honda CRF250R 2022 – lebih ringan, kuasa meningkat

Motocross khas untuk kegunaan litar, CRF250R telah diberikan peningkatan yang menjadikannya lebih ringan dan berkuasa bagi model tahun 2022. Secara keseluruhannya, model ini sekarang 3 kg lebih ringan (104 kg), hasil daripada antaranya pengurangan berat pada bahagian kerangka (-700 gram) dan subframe (-320 gram).

Ketegaran lateral kerangka ini juga telah dikurangkan sebanyak 20%, supaya dapat memperbaiki prestasi laju di selekoh, cengkaman serta ketepatan pengendalian sambil mengekalkan daya tahan kilasnya. Turut diubah untuk menyesuaikannya dengan kerangka ini adalah lengan ayun serta bahagian sokongan tapaknya.

Bahagian suspensi kini ditala semula, dengan fork USD 49 mm Showa di hadapan dipasang dengan piston baru lebih besar, untuk memberikan serapan serta maklum balas lebih baik, sementara spring pula ditukar dengan unit yang menggunakan besi 120 gram lebih ringan.

Enjin masih lagi menggunakan unit satu silinder 249.4 cc DOHC yang sama, tetapi melalui perubahan yang dibuat pada bahagian intake dan head, kuasanya dapat ditingkatkan 10% dan tork naik 15%. Tiga mod penyampaian kuasa disediakan, dengan Mode 1 untuk keadaan standard, Mode 2 lebih lembut dan Mode 3 paling agresif.

Model ini juga datang dengan ciri launch control elektronik, yang disediakan dalam tiga tahap, boleh mengekalkan kitaran enjin bermula pada tahap 8,250, 8,000 dan 9,500 rpm sewaktu mahu memulakan pecutan. Turut diperbaiki adalah ciri ergonomik dengan tempat duduk 10 mm lebih rendah, jarak kelegaan dari tanah 333 mm dan jarak roda lebih pendek (1,486 mm).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required