New York International Auto Show (NYIAS) 2021 batal disebabkan penularan pantas varian Delta Covid-19

New York International Auto Show (NYIAS) 2021 batal disebabkan penularan pantas varian Delta Covid-19

Acara pertunjukan permotoran antarabangsa, New York International Auto Show (NYIAS) 2021 terpaksa dibatalkan ekoran penularan pantas varian Delta Covid-19 di Amerika Syarikat. Sepatutnya NYIAS 2021 dijadualkan berlangsung pada 20 Ogos ini di Jacob K Javits Convention Centre. Penganjuran pada tahun lalu juga terpaksa dibatalkan disebabkan pandemik ini.

Menurut kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak penganjur semalam, Mark Schienberg selaku presiden NYIAS berkata, penularan pantas varian Delta dan peningkatan kes telah menyebabkan acara berkenaan terpaksa ‘dilupakan’ untuk tahun kedua.

“Sebagai pengendali NYIAS yang sudah memasuki tahun ke-121, kami berasa komited untuk memastikan persekitaran yang selamat untuk semua orang termasuk para pengunjung, peserta pameran dan para pekerja. Beberapa minggu ini, terutamanya dalam tempoh beberapa hari kebelakangan ini, penularan pantas varian Delta dan peningkatan kes Covid-19 membuatkan kami sukar untuk meneruskan acara pada standard yang tinggi seperti mana kami dan para pelanggan harapkan,” ujar Schienberg.

Menurut beliau lagi, pandemik Covid-19 ini cukup memberikan cabaran yang besar bukan buat setakat warga New York, Amerika Syarikat bahkan seluruh penduduk seluruh dunia. Jadi, agak sukar untuk meneruskan penganjuran biarpun sebelum ini pihaknya sudah menetapkan prosedur operasi standard (SOP) yang tinggi buat semua yang bakal terlibat dan berkunjung ke acara permotoran berprestij ini. Namun demikian, semuanya terpaksa dilupakan atas faktor keselamatan dan kesihatan semua pihak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required