WMoto Xtreme 250 akan dilancarkan tahun hadapan

WMoto Xtreme 250 akan dilancarkan tahun hadapan

Selepas melihat konsep skuter adventure menerima sambutan baik melalui pelancaran model Xtreme 150 (RM9,588), Wmoto mempunyai perancangan untuk memperkenalkan pula versi 250 cc iaitu Xtreme 250 pada tahun hadapan.

Model itu malah sudah sampai di Malaysia, tetapi sedang melalui ujian atas jalan dan kelulusan jenis kenderaan (VTA) oleh JPJ sebelum boleh dilancarkan dan dijual di pasaran. Gaya dan konsep yang dibawa oleh Xtreme 250 adalah sama seperti Xtreme 150, tetapi menggunakan enjin yang lebih besar.

Selain daripada itu, WMoto memberitahu, Xtreme 250 ini akan mempunyai senarai spesifikasi yang lebih tinggi dan kita mungkin boleh menjangka fungsi seperti sambungan kepada telefon pintar ataupun kawalan cengkaman yang boleh ditutup.

Melihat kepada gambar yang didedahkan oleh WMoto, Xtreme 250 mempunyai penghadang angin yang bpleh dilaras secara manual, brek cakera depan dan belakang dengan fungsi ABS, dua penyerap hentak di belakang serta kedudukan menunggang yang tegak. Harga setakat ini masih belum diberitahu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required