Vespa Primavera, GTS 75th Anniversary tiba di M’sia – harga jualan masing-masing RM23,500 dan RM38,900

Vespa Primavera, GTS 75th Anniversary tiba di M’sia – harga jualan masing-masing RM23,500 dan RM38,900

Selepas didedahkan kepada dunia Mac lalu, model Vespa 75th Anniversary 2021 kini tiba di Malaysia. Ia ditawarkan dalam dua versi iaitu Vespa Primavera 75th Anniversary pada harga RM23,500 dan Vespa GTS 75th Anniversary pada harga RM38,900.

Model sambutan ulang tahun ke-75 Vespa ini menggunakan skema warna “Giallo 75th”, yang memberikan penghormatan kepada warna Vespa tahun 40-an dan ia kemudiannya diserikan lagi dengan kemasan “tie” hadapan warna kuning opaque pyrite serta tulisan nombor 75 berwarna kelabu di panel tepi dan fender hadapan.

Kedua-dua model keluaran khas ini juga menggunakan tempat duduk yang dibalut kulit serta rim berwarna kelabu dengan jalur putih di tepi. Terdapat juga beberapa bahagian yang berwarna krom seperti pelindung ekzos, keliling meter, cermin sisi, perumah lampu serta peletak kaki.

Turut diberi secara standard adalah rak barangan belakang berwarna krom, yang kemudiannya dipasang dengan beg berbentuk bulat, menyamai bentuk seperti tayar simpanan pada model Vespa klasik. Beg yang diperbuat daripada kulit nubuck ini datang dengan tali bahu serta pelindung kalis air, dan ia boleh dicabut dengan mudah untuk dibawa oleh pengguna.

Di sebalik pelindung kaki dalam motosikal ini, terdapat lencana yang tertulis nombor keluaran model edisi khas, dan panel instrumennya menggunakan unit digital LCD 4.3 inci. Setiap satu model 75th Anniversary ini datang dengan selendang sutera Itali, plet vintaj Vespa, buku pemilik serta poskad sejarah Vespa.

Untuk kelengkapan teknikal, semuanya masih sama seperti model asas yang digunakan, iaitu enjin i-GET 154.8 cc 11 hp pada Primavera dan enjin 300 cc HPE 23.8 hp pada model GTS. Kedua-duanya adalah enjin suntikan bahan api dengan penarafan emisi Euro 5, dan dipadankan bersama transmisi jenis CVT.

GALERI: Vespa GTS 75th Anniversary

GALERI: Vespa Primavera 75th Anniversary

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required