Petron Diesel Max Euro 5 formulasi baru diperkenalkan

Petron Diesel Max Euro 5 formulasi baru diperkenalkan

Petron secara rasminya kini memperkenalkan bahan api dengan formulasi baru Diesel Max Euro 5 dengan TriAction Advantage di Malaysia. Bahan api Euro 5 ini lebih mesra alam, membebaskan kurang emisi disebabkan kandungan sulfur 10 ppm berbanding 500 ppm bagi diesel Euro 2M diesel, namun bahan aditif terbaru yang disertakan memperbaiki lagi prestasi bahan api berkenaan.

Diesel gred B10 jenama itu kini menampilkan aditif yang dikenali sebagai TriAction Advantage yang menjanjikan tindakan pembersihan enjin yang lebih baik serta menjadikan pembakaran lebih sempurna, membantu memaksimumkan kecekapan enjin.

Syarikat itu menyatakan yang aditif TriAction Advantage juga menambahbaik situasi menghidupkan enjin dalam keadaan sejuk, menghidup enjin dengan lebih cepat, memperbaiki kestabilan pengoksidaan serta melindungi daripada karat dan buih diesel. Ini akan menjadikan hayat enjin yang lebih panjang dan janaan kuasa lebih baik serta pemanduan lancar.

“Kami berbangga untuk memperkenalkan formulasi baru Petron Diesel Max Euro 5 yang membuktikan komitmen kami untuk menghasilkan produk berkualiti tinggi dan mesra alam. Dengan Petron Diesel Max Euro 5, pelanggan boleh menikmati pengalaman pemanduan lebih menyenangkan dan dalam masa sama memberi perlindungan kepada enjin mereka,” ujar Ketua Runcit dan Perniagaan Komersil Petron Malaysia, Choong Kum Choy.

Petron Diesel Max Euro 5 kini boleh didapati di semua stesen Petron seluruh negara. Diesel gred B10 berkenaan kini dijual pada harga RM2.15 seliter bagi minggu 19-25 Ogos. Ia dijual bersekali dengan Petron Turbo Diesel Euro 5 dengan gred B7, yang dijual pada harga RM2.25 seliter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required