Perodua umum pengoperasian semula semua bilik pameran dan pusat selepas jualan di seluruh negara

Perodua umum pengoperasian semula semua bilik pameran dan pusat selepas jualan di seluruh negara

Susulan lebih banyak sektor ekonomi telah pun dibuka sejak 16 Ogos lalu, Perodua turut mengumumkan pengoperasian semula bagi semua bilik pameran dan cawangan selepas jualannya termasuk pusat Badan Kenderaan dan Cat (B&P) seluruh negara. Secara keseluruhan, Perodua mempunyai 191 pusat jualan, 197 pusat servis dan 69 B&P di seluruh negara. Malahan kilang pemasangannya di Sungai Choh, Rawang, juga telah pun kembali beroperasi.

“Penghantaran kenderaan telah bermula secara berperingkat sejak minggu ini dan kami menjangkakan lebih banyak kereta Perodua dihasilkan dan didaftarkan dalam beberapa minggu akan datang. Kami berterima kasih kepada para pelanggan kami atas kesabaran, kefahaman dan kesetiaan dalam menerima kenderaan Perodua mereka. Kami berharap dapat menghantar sebanyak mungkin pesanan yang ada dalam tahun ini.

“Kami kini sedang menilai kesan penutupan yang dilaksanakan sejak 1 Jun lalu terhadap operasi kami dan akan mengumumkan sasaran semakan untuk tahun ini tidak lama lagi,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Dato’ Zainal Abidin Ahmad.

Perodua umum pengoperasian semula semua bilik pameran dan pusat selepas jualan di seluruh negara

Walaupun Perodua telah memenuhi kriteria yang diperlukan untuk vaksinasi pekerja-pekerjanya, syarikat ini telah menggariskan panduan keselamatan buat para pelanggan ketika mengunjungi pusat jualan dan selepas jualannya.

Keperluan-keperluan keselamatan ini termasuklah telah mendapat vaksin sepenuhnya, memakai facemask, membuat janji temu sebelum mengunjungi cawangan jualan dan/atau pusat servis dan sentiasa menjaga penjarakan fizikal.

Secara keseluruhan, Perodua mempunyai kira-kira 11,000 tenaga kerja di bawah syarikat tersebut. Sekiranya digabungkan dengan para pembekal, pengedar dan kontraktornya – ekosistem Perodua mempunyai lebih 70,000 tenaga kerja.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required