Honda HR-V Hybrid 2021 di Malaysia berharga RM114k — hampiri varian 1.8V, lampu LED, Apple CarPlay

Honda HR-V Hybrid 2021 di Malaysia berharga RM114k — hampiri varian 1.8V, lampu LED, Apple CarPlay

Honda Malaysia telah mengumumkan harga rasmi bagi HR-V Hybrid, yang dijual pada harga RM113,954.82 atas jalan tidak termasuk insurans. Harga ini telah mengambil kira pengecualian SST bagi kenderaan CKD hingga hujung tahun nanti.

Sebelum ini tiada tanda harga disertakan bagi HR-V Hybrid (atau mana-mana model hibrid Honda yang lain) ketika syarikat itu mengumumkan senarai harga kenderaannya tahun lalu untuk mencerminkan keputusan kerajaan untuk mengurangkan SST untuk kenderaan.

Varian hibrid ini masih juga tiada harga rasmi ketika Honda mengemaskini HR-V pada Januari lalu. Varian ini menerima beberapa penawaran sama dari gred V, termasuk pemegang pintu krom (sebelum ini warna badan), lampu utama LED (sebelum ini halogen), lampu kabus depan LED (sebelum ini unit blub biasa) dan lampu belakang LED dengan gaya baru.

Honda HR-V Hybrid 2021 di Malaysia berharga RM114k — hampiri varian 1.8V, lampu LED, Apple CarPlay

Perubahan lain termasuk tambahan warna Platinum White Pearl (warna Orchid White Pearl tiada lagi) serta Lunar Silver Metallic dan Modern Steel Metallic. Ia kekal dilengkapi dengan rim 17-inci yang dipasangkan tayar berprofil 215/55.

Versi Hybrid ini kekal menggunakan janaan kuasa Sport Hybrid i-DCD seperti sebelumnya, yang terdiri daripada enjin 1.5 liter DOHC i-VTEC kitaran Atkinson (132 PS dan 156 Nm), sebuah motor elektrik (30 PS dan 160 Nm), bateri lithium-ion dan transmisi klac berkembar tujuh-kelajuan. Keseluruhannya, sistem ini menghasilkan 152 PS dan 190 Nm tork.

Kelengkapan selebihnya juga tidak berubah. Antaranya termasuk sistem tanpa kunci dan butang penghidup enjin, kerusi balutan separa kulit, paparan kluster instrumen multi-info, paddle shifter, empat pembesar suara, enam beg udara, Brake Hold automatik, ABS, EBD, bantuan mula mendaki dan VSA.

Ketika HR-V facelift diperkenalkan pada Januari 2019, model Hybrid diberikan harga antara varian V dan RS, dengan jurang yang agak ketara. Dengan harga terbaru yang diumumkan ini, Hyrbid (RM113,954.82) kini terletak lebih hampir dengan Gred V (RM113,421.92) berbanding RS (RM118,581.81).

“HR-V kekal menjadi pilihan utama SUV kompak bagi rakyat Malaysia kerana kepelbagaiannya, keluasan serta gaya penampilannya. Selepas mengambil kira maklum balas dan permintaan pasaran, kami telah memperkenalkan peningkatan luaran kepada varian hibrid. Dengan pakej keseluruhan dan harga yang menarik, kami percaya ia akan terus menjadi pilihan ramai, dengan prestasi pemanduan hibrid yang mengujakan,” ujar Pengarah Urusan dan CEO Honda Malaysia, Madoka Chujo.

Honda juga mengesahkan bahawa syarikat itu telah memulakan semula operasi kilangnya di Melaka, serta operasi cawangan pengedarnya. Jika anda ingin mengekalkan kontak fizikal yang minimum, pelanggan boleh menggunakan servis pra-tempahan dalam talian Honda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required