GALERI: Honda HR-V RS 2021 — hadir dengan skrin 7-inci, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto

GALERI: Honda HR-V RS 2021 — hadir dengan skrin 7-inci, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto

Untuk pasaran Malaysia, Januari lalu Honda Malaysia telah perkenalkan HR-V dalam penawarannya yang dikemaskini untuk tahun 2021. Apa penambah baikan yang diberi? Antaranya, kelengkapan untuk semua empat varian yang dijual kini didatangkan dengan skrin tujuh-inci baru dengan sambungan Apple CarPlay dan Android Auto.

Ada juga tambahan dua lagi slot USB untuk peranti yang ditempatkan di konsol tengah. Varian yang sedang anda lihat ini ialah HR-V RS 2021, yang turut datang dengan sistem lampu baru LED di depan dan belakang yang lebih bergaya, yang turut dikongsi dengan varian V dan juga hibrid Sport i-DCD.

Selain itu, pilihan warna Orchid White Pearl sedia ada juga tidak lagi ditawarkan dan digantikan dengan warna Platinum White Pearl yang anda lihat ini. Model ini turut akan menerima stereng tiga-jejari balutan kulit dari material yang baru.

GALERI: Honda HR-V RS 2021 — hadir dengan skrin 7-inci, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto

Honda HR-V kini ditawarkan melalui empat varian seperti berikut; E (RM104k), Hybrid i-DCD, V (RM113,422), dan RS (RM118,582). Ambil maklum bahawa ini adalah harga dengan pengecualian SST sehingga 30 Jun 2021. Honda Malaysia bagaimanapun belum mengumumkan harga terbaru bagi varian Hybrid i-DCD.

Sepanjang tahun 2020, HR-V menyumbang sehingga 17% daripada jualan keseluruhan Honda Malaysia, dengan varian V menjadi yang paling popular (41%). Passion Red Pearl menjadi warna yang paling popular, meliputi 30% permintaan daripada semua pembelian. Pengeluarnya juga menyifatkan HR-V kekal sebagai SUV kompak bukan-nasional terlaris dengan pegangan pasaran 73% setakat November 2020.

Honda HR-V RS 2021

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required