KTM keluarkan teaser model sports baru – RC390?

KTM keluarkan teaser model sports baru – RC390?

Pengeluar motosikal dari Austria, iaitu KTM, melalui laman media sosial mereka telah menyiarkan beberapa siri teaser sebuah motosikal sports kelas pertengahan. Nama model tersebut tidak diberitahu, tetapi ramai yang menjangkakan ia adalah RC390 baru.

Ada dua video yang disiarkan dan kedua-duanya menunjukkan motosikal tersebut dibelasah dalam litar, sesuai dengan karekter sports serta bentuknya yang mempunyai fairing penuh. Melihat kepada saiz serta bunyi enjinnya (kalau ia adalah bunyi sebenar model tersebut), ia memang padan dengan RC390.

Beberapa bahagian lain motosikal itu juga boleh dilihat, antaranya seperti panel instrumen digital, lampu lED hadapan dengan susunan empat bintik bertingkat, lampu LED belakang dengan jalur menegak, dua tempat duduk (bahagian penumpang terpisah dan lebih tinggi) serta grafik oren/putih.

Satu lagi yang menarik, terdapat papan yang menunjukkan nombor 21 serta 9, yang seakan memberi petunjuk tarikh model ini didedahkan sepenuhnya. Walaubagaimanapun, itu sekadar tekaan sahaja dan kita masih perlu menunggu pengumuman rasmi daripada KTM sendiri.

Model RC390 yang ada sekarang dipacu oleh enjin satu silinder suntikan bahan api 373 cc bersama padanan kotak gear enam kelajuan dengan klac slipper, mampu menghasilkan kuasa 44 hp dan 35 Nm tork. Melalui model baru ini, selain panel badan baru, kita juga boleh menjangkakan peningkatan kuasa enjin serta bahagian lain seperti tangki bahan api dan suspensi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required