Prolintas umum lencongan jalan, laluan kontra di KM37.6-KM38.4 di MRR2 mulai 24 Sept ’21-10 Mac ’22

Klik untuk besarkan imej

Projek Lintasan Kota Holdings Sdn Bhd (Prolintas) selaku pengendali projek pembinaan Lebuhraya Bertingkat Sungai Besi – Ulu Kelang (SUKE), telah mengumumkan pelaksanaan lencongan jalan dan pengaktifan laluan kontra di KM37.6 sehingga KM38.4, Jalan Lingkaran Tengah Dua (MRR2) arah Sungai Besi. Malahan ia turut melibatkan penutupan pusingan U berhampiran simpang TBS kedua-dua arah.

Menurut Prolintas, lencongan dan penutupan jalan tersebut akan dilakukan untuk dua fasa iaitu Fasa 1 bagi tempoh bermula 24 September hingga 10 Disember 2021. Manakala Fasa 2 pula dari 11 Disember 2021 hingga 10 Mac 2022, dan kedua-dua fasa terbabit dilaksanakan dalam tempoh 24 jam. Ia adalah sebagai langkah keselamatan bagi aktiviti pembinaan struktur jejambat seperti tiang portal, kerja-kerja konkrit & pemasangan parapet.

Sepanjang penutupan tersebut, pengguna MRR2 dari arah Sri Petaling (KESAS) dan Ulu Kelang diminta untuk menggunakan laluan alternatif yang dicadangkan sebagai laluan sementara (rujuk peta di bawah bagi Laluan Alternatif 1 & 2).

Manakala bagi pengguna dari arah Ulu Kelang yang ingin membuat pusingan-U di jejambat berhampiran susur ke TBS boleh membuat pusingan-U di Pekan Sungai Besi atau melalui ‘Exit 516’ Persimpangan Sri Petaling KESAS sebagai laluan alternatif (rujuk peta di bawah bagi Laluan Alternatif 3 & 4).

Bagi pengguna yang datang dari Sungai Besi yang ingin membuat pusingan-U di jejambat berhampiran susur ke TBS perlu membuat pusingan-U di Persimpangan Persiaran Mewah/Bandar Tun Razak, sebagai laluan alternatif (rujuk peta di bawah bagi Laluan Alternatif 5).

Dalam masa yang sama, Prolintas turut menasihati pengguna laluan terbabit untuk mematuhi had kelajuan serta arahan petugas untuk perjalanan yang lancar dan berhati-hati memandu di kawasan pembinaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required