Suzuki Jimny 2021 kini di Malaysia – 4×4 mini, RM169k

Suzuki Jimny 2021 kini di Malaysia – 4×4 mini, RM169k

Sepatutnya ia dilancarkan pada April lalu, namun rancangan tersebut tertunda atas sebab tertentu. Walau bagaimana pun, akhirnya Suzuki Jimny generasi ke-empat kini telah pun berada di pasaran Malaysia, dan harganya telah pun didedahkan menerusi media sosial. Model 4×4 berskala kecil ini ditawarkan dengan harga atas jalan yang agak tinggi – RM168,900 tanpa insurans, termasuk dengan 50% pengecualian cukai (SST).

Kuasanya disalurkan dari enjin 1.5 liter VVT empat-silinder petrol, yang mampu menghamburkan 100 hp pada 6,000 rpm dan tork 130 Nm pada 4,000 rpm. Ia dipadankan dengan kotak gear automatik empat-kelajuan dan juga sisitem pacuan empat-roda dengan kotak pemindahan jarak rendah serta viscous coupling.

Kit standard yang diberikan termasuklah lampu utama projektor LED automatik, lampu kabus, roda aloi kelabu 15-inci, tempat duduk fabrik larasan manual, kawalan suhu automatik zon-tunggal, sistem infotainmen skrin sesentuh dengan ketersambungan Apple CarPlay dan dua pembesar suara. Bagi aspek keselamatan, ia hadir dengan hanya dua beg udara, ABS, bantuan brek, kawalan kestabilan dan cagak ISOFIX untuk menempatkan kerusi keselamatan kanak-kanak pada tempat duduk belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • halim on Oct 07, 2021 at 1:04 pm

    too overprice with such spec n design. with its price can get better car either family car or 4×4 nowadays

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required