ERL umum kekerapan perjalanan tren bagi KLIA Ekspres, Transit dipertingkatkan mulai 1 Nov

ERL umum kekerapan perjalanan tren bagi KLIA Ekspres, Transit dipertingkatkan mulai 1 Nov

Express Rail Link (ERL) telah mengumumkan tren antara bandar-ke-lapangan terbang KLIA Ekspres dan KLIA Transit akan dipertingkatkan kekerapan perjalanannya bermula 1 November 2021. Ini merupakan berita baik kepada para penumpangnya, memandangkan pengangkutan udara sudah kembali aktif terutamanya penerbangan domestik selepas terjejas akibat penangan Covid-19.

Perkhidmatan KLIA Ekspres dan KLIA Transit telah pun kembali beroperasi sejak 13 September, selepas perkhidmatannya digantung sementara pada 4 Jun lalu disebabkan kekurangan permintaan. Waktu operasinya ada dari jam 6 pagi hingga 10.10 malam, dan buat masa ini, kekerapan perjalanan tren adalah setiap 60 minit.

ERL umum kekerapan perjalanan tren bagi KLIA Ekspres, Transit dipertingkatkan mulai 1 Nov

Walau bagaimana pun, bermula 1 November ini, kekerapan tren dipertingkatkan iaitu setiap 30 minit bagi waktu puncak. Ini bermakna pada setiap hari biasa, waktu puncaknya adalah dari jam 7 pagi hingga 9 pagi dan 5 petang hingga 7 petang. Untuk waktu bukan puncak dan juga pada hari Sabtu, Ahad dan cuti umum, kekerapan tren masih dikekalkan pada setiap 60 minit.

Awal bulan ini, ERL turut melancarkan aplikasi KLIA Ekspres baharu dan program kesetiaan ExpreSmile untuk kemudahan para pelanggannya terutama dalam menggalakkan pembayaran tanpa tunai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required