Perodua Myvi 2022 facelift terbaru dilihat di Malaysia — wajah baru, gril Ativa, bampar belakang terdedah!

Perodua Myvi 2022 <em>facelift</em> terbaru dilihat di Malaysia — wajah baru, gril Ativa, bampar belakang terdedah!

Perodua Myvi versi facelift terbaru dah mula terdedah! Situasi ini dilihat oleh pengguna Instagram @myvitesse ketika proses rakaman iklan komersial kereta ini, yang turut mendedahkan perubahan kosmetik yang diberikan dengan agak jelas.

Wajah depan Myvi generasi ketiga ini nampaknya diberikan sentuhan rekaan baru yang agak ketara perbezaannya, mengambil banyak ilham daripada Aruz dan Ativa. Bahagian grilnya lebih besar dan dalam berbanding sebelum ini, dan tiada lagi bingkai krom yang digantikan dengan jalur krom tunggal di bawah lencana Perodua dan dilanjutkan ke lampu utama.

Lampu utama itu pula walaupun nampak sama, tetapi tetap melibatkan sedikit kemaskini. Sudut paling dalam jika diperhatikan tidak lagi menembatkan lampu posisi halogen sebelum ini. Rekaan bampar juga nampak seperti diberikan rekaan yang lebih bersegi, menjadikan bentuk X lebih ketara kelihatan di bawah. Lip depan bagi model AV ini juga disepadukan ke dalam bampar ala skid plate warna perak.

Perodua Myvi 2022 <em>facelift</em> terbaru dilihat di Malaysia — wajah baru, gril Ativa, bampar belakang terdedah!

Perodua juga seperti telah menggugurkan lampu kabus bagi model spesifikasi tinggi, dan digantikan dengan DRL kecil. Bahagian lain kereta ini tidak melibatkan banyak perubahan. Corong udara hiasan di belakang mungkin antara hal yang dapat dikesan. Model AV menggunakan rim 15-inci yang sama seperti sebelum ini. Warna merah yang digunakan juga adalah warna baru Cranberry Red yang lebih pekat.

Myvi ini dilaporkan bakal menggantikan kotak gear automatik 4AT kepada CVT, mungkin D-CVT yang sama digunakan pada Ativa. Untuk enjin, tiada perubahan dijangkakan — dengan unit 2NR-VE 1.5 liter Dual VVT-i empat silider dengan janaan 102 hp/136 Nm atau 1NR-VE 1.3 liter dengan janaan 94 hp/121 Nm.

Myvi terbaru ini juga khabarnya akan menerima sistem Advanced Safety Assist (ASA) dari Ativa, menampilkan sistem AEB yang dinaik taraf yang boleh mengesan pengayuh basikal dan berfungsi dalam kelajuan sehingga 120 km/j. Bagaimanapun, ciri seperti bantuan mengekalkan lorong, lampu tinggi automatik atau kawalan melayar adaptif mungkin hanya akan disediakan secara eksklusif untuk Ativa. Jadi, apa pandangan anda tentang penampilan terbaru Myvi ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Muhammad Arshad Bin Mustapaha on Oct 31, 2021 at 12:28 am

    Oh.. jadi d-cvt ka… nampaknya teknolgi gear dinasour yg PROVEN lagi RELIABlE 4at bakal berakhir… baiklah…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • handrest ade tak?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
 

Add a comment

required

required