Range Rover 2022 diberikan sistem Cabin Air Purification Pro untuk pelindungan dari virus Covid-19

Range Rover 2022 diberikan sistem Cabin Air Purification Pro untuk pelindungan dari virus Covid-19

Baru-baru ini Land Rover telah memperkenalkan Range Rover generasi kelima, yang menampilkan rekaan yang lebih signifikan dengan pelbagai teknologi baharu. Ini termasuklah Cabin Air Purification Pro, di mana syarikat ini mendakwa sistem tersebut dapat menyingkir bau, bakteria dan alergen termasuklah virus SARS-CoV-2 virus (lebih dikenali sebagai Covid-19).

Sistem pembersihan udara di dalam Range Rover ini menggunakan teknologi nanoe X dari Panasonic yang telah mendapat pensijilan dari Texcell untuk mempunyai kesan perencatan terhadap coronavirus – 91.4% dalam ruang 6.7 meter padu dalam masa lapan jam.

Metodologi Texcell melibatkan kain kasa yang terdedah dengan larutan virus SARS-CoV-2 kepada pendingin hawa dengan nanoe X dari jarak 0.7 meter dalam ruang 6.7 meter padu selama 24 jam. Dalam tempoh empat jam, kadar perencatan adalah 42.4%, meningkat kepada 91.4% dalam masa lapan jam dan 99.7% dalam 24 jam.

Range Rover 2022 diberikan sistem Cabin Air Purification Pro untuk pelindungan dari virus Covid-19

Teknologi nanoe X didakwa 10 kali ganda lebih berkesan berbanding ciptaan sebelumnya – nanoe – dan ia menggunakan voltan yang tinggi untuk mencipta trilion hydroxyl (OH) radicals yang mengandungi molekul air bersaiz nano. Radikal OH ini akan menyingkirkan protein virus dan bakteria sekaligus membantu menghalang pertumbuhannya.

Selain pengurangan alergen dan penyingkiran patogen, Range Rover terbaharu ini turut didatangkan dengan dua pengurusan CO2 serta sistem penapisan udara kabin PM2.5 untuk meningkatkan kualiti udara. Sistem Cabin Air Purification Pro pertama kali diumumkan pada bulan Mac tahun ini dan akan dilancarkan pada model Jaguar Land Rover yang akan datang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required