Ducati Streetfighter V2 diperkenal – 955 cc, 153 hp

Ducati Streetfighter V2 diperkenal – 955 cc, 153 hp

Barisan model naked Streetfighter keluaran Ducati kini disertai oleh sebuah model baru iaitu Streetfighter V2. Ia menggunakan Panigale V2 sebagai asas, dan seperti yang dilihat, mempunyai panel badan lebih ringkas tanpa fairing penuh.

Berbeza dengan model Streetfighter V4 yang menggunakan enjin Desmosedici Stradale V4 1,103 cc, Streetfighter V2 ini pula dipacu oleh enjin Superquadro V2 955 cc yang mampu menghasilkan 153 hp pada 10,750 rpm dan 101.4 Nm tork pada 9,000 rpm.

Transmisi adalah unit enam kelajuan dengan quickshifter yang didatangkan standard, tetapi nisbah pacuan akhirnya (sprocket) telah ditukar kepada 15/45 berbanding 15/43 pada Panigale V2. Lengan ayun Streetfighter V2 ini juga adalah 16 mm lebih panjang untuk memberikan lebih stabiliti.

Sebagai varian permulaan bagi modelnya, Streetfighter V2 dipasang suspensi yang terdiri daripada fork Showa BPF 43 mm di hadapan dan monoshock Sachs di belakang. Kedua-duanya boleh dilaras sepenuhnya, dan menurut Ducati, disediakan supaya boleh disesuaikan dengan keselesaan tunggangan atas jalan biasa dan boleh dilaras apabila perlu untuk tunggangan atas litar.

Brek adalah sama seperti Panigale V2, iaitu set berkembar Brembo Monobloc M4.32 bersama cakera 320 mm di hadapan, dan cakera 245 mm dengan angkup dua piston di belakang. Bagi menyesuaikan motosikal ini dengan tunggangan atas jalan biasa, pad breknya telah ditukar kepada jenis yang kurang agresif tetapi masih memberikan rasa dan prestasi yang baik.

Fungsi elektronik pada motosikal ini juga ada pelbagai, dengan termasuk dua mod tunggangan, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Engine Brake Control (EBC) EVO dan Ducati Quick Shift (DQS) EVO 2. Model ini juga datang dengan semua lampu jenis LED serta steering damper Sachs.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required