Polis Negeri Sembilan terima Toyota Hilux GS Cargo dan van Go Auto Higer, ganti kenderaan berusia

Polis Negeri Sembilan terima Toyota Hilux GS Cargo dan van Go Auto Higer, ganti kenderaan berusia

Polis Diraja Malaysia kontinjen Negeri Sembilan telah pun menerima 25 kenderaan baharu, yang diserahkan oleh Timbalan Ketua Polis Negara DIG Datuk Seri Hj. Mazlan Lazim ketika lawatan kerjanya ke negeri berkenaan semalam.

Dalam ucapannya beliau berharap dengan penambahan kenderaan baharu ini, ianya dapat meningkatkan lagi mutu perkhidmatan warga Kontinjen Negeri Sembilan dan melancarkan penugasan khususnya dalam aspek pencegahan jenayah serta pemantauan kepada pematuhan masyarakat menerusi penugasan Operasi Covid-19.

Kenderaan-kenderaan yang diserahkan tersebut termasuk sembilan unit van komersil Higer Ace (dibekalkan oleh Go Auto) dan juga 16 unit Toyota Hilux GS Cargo. Kesemua kenderaan ini adalah sebahagian dari perolehan 640 unit kenderaan seluruh negara dengan kos RM108 juta.

Bagi Toyota Hilux GS Cargo yang dibekalkan kepada PDRM ini, ia diasaskan dari Hilux Single Cab 2.4 MT 4×4, kemudian menerima penambahan kelengkapan seperti khemah kargo untuk bed binaan khas di belakang, bull bar, pelbagai lampu tambahan dan juga unit snorkel pada liang kemasukan udara enjin.

Hilux GS Cargo ini telah pun digunakan oleh polis Johor, dengan 34 unit telah dibekalkan kepada kontinjen tersebut pada Februari lalu. Trak pikap tersebut kini menggantikan Land Rover Defender yang telah digunakan sekian lama dan sudah tiba masa untuk dilupuskan.

Menurut laporan Bernama, 82% dari 827 kenderaan polis kontinjen Negeri Sembilan kini telah mencapai had umur penggunaannya. Kenderaan-kenderaan tersebut memerlukan kos penjagaan yang tinggi sekiranya ia terus digunakan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required