MG ZS Liverpool Limited Edition di Indonesia, RM98k

MG ZS Liverpool Limited Edition di Indonesia, RM98k

Bagi peminat pasukan Liverpool di Indonesia, pasti peluang ini sukar untuk dilepaskan. Bagi golongan yang berkemampuan, bolehlah ‘berebut’ untuk memiliki MG ZS Liverpool Limited Edition yang diperkenalkan menerusi acara Gaikindo Indonesia.

MG Indonesia merupakan yang pertama di Asia yang memperkenalkan ZS Liverpool FC Limited Edition yang dikeluarkan secara terhad iaitu cuma 200 unit sahaja, bersama 100 unit SUV HS i-Smart dengan tema Liverpool.

ZS facelift menerima luaran yang lebih bergaya hasil padanan kit badan yang merangkumi kemasan hadapan, belakang, skirt sisi dan spoiler belakang. Pemilihan warna merah untuk luaran dan dalaman memang mengikut warna rasmi Liverpool, malah lambang pasukan berkenaan juga dipaparkan di tiang belakang SUV ini, serta di tailgate, konsol tengah dan alas karpet.

Setiap pembelian diberikan sekali dengan jersi Liverpool yang siap bertandatangan, cenderahati pasukan itu dan juga sijil bernombor. Di Indonesia, SUV facelift segmen-B itu didatangkan dengan enjin 1.5 liter naturally aspirated dengan 114 PS dan 150 Nm, dipadankan dengan CVT. SUV ini juga ada ditawarkan dengan enjin 1.3 liter turbo bersama hamburan kuasa 160 PS/230 Nm dan versi bateri elektrik sepenuhnya di pasaran lain.

Di Indonesia, MG ZS ditawarkan dengan harga dari Rp 269.8 juta (RM79,240) hingga Rp 309.8 juta (RM90,994) untuk spesifikasi Magnify. Manakala untuk Liverpool FC Limited Edition pula, ia berharga Rp 334.8 juta (RM98,326).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required