Mercedes-Benz Project Maybach – kereta konsep gaya lasak hasil kerjasama dengan mendiang Virgil Abloh

Mercedes-Benz Project Maybach – kereta konsep gaya lasak hasil kerjasama dengan mendiang Virgil Abloh

Ini adalah Project Maybach, sebuah model konsep yang direka dan dibuat hasil daripada kerjasama Mercedes-Benz dengan mendiang Virgil Abloh, iaitu seorang pereka fesyen yang baru sahaja meninggal dunia 28 November lalu. Model konsep ini didedahkan kepada umum mengikuti permintaan keluarga Abloh dan sekarang dipamerkan di Muzium Rubell, Miami.

Ia juga adalah hasil kedua kerjasama antara pengeluar kenderaan Jerman ini dengan pengasas jenama Off-White tersebut, sementara hasil pertama adalah kereta lumba Project Gelandewagen yang menggunakan asas daripada G-Class.

Kedua-dua Abloh dan ketua bahagian rekaan Daimler AG, Gorden Wagener diberikan kebebasan penuh untuk menghasilkan rekaan kereta ini, tanpa mengambil kira sebarang batasan yang biasanya wujud bagi kereta produksi, dan membayangkan kenderaan elektrik masa hadapan.

Seperti yang anda boleh lihat, mereka pergi ke arah kenderaan lasak, tetapi menggunakan bentuk sebuah coupe mewah yang berukuran hingga enam meter panjang. Garis badan yang digunakan juga adalah ringkas, dengan bentuk petak di depan dan belakang, serta garis lurus dari fender hadapan hinggalah ke bonet belakang.

Kemudiannya, ia mempunyai kelengkapan yang bersesuaian dengan kegunaan lasak di jalan offroad seperti tayar yang tebal, besi penghadang di depan dengan skid plate tebal, serta roll cage yang bersambung sekali dengan rak barangan dan lampu tambahan di atas bumbung.

Bahagian dalam juga sama unik, dengan lekuk-lekuk berpetak serta butang yang ringkas sementara di tepi pintu terdapat kapak yang melekat terus pada tapak khas. Mercedes-Benz bagaimanapun tidak menyatakan sama ada kereta ini akan memasuki fasa produksi ataupun tidak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required